Na twee weken rust, stonden de kangoeroes en spookies en hun trainsters afgelopen zaterdagochtend weer klaar om lekker te gaan bewegen met z’n allen.

We hadden gelukkig weinig afmeldingen, dus weer een grote groep kinderen.

Loïs is nu net als haar neefje Liam ook lid geworden; welkom bij Avanti en veel korfbalplezier!

De kangoeroes begonnen hun training met een renspelletje met kleuren om warm te worden. Daarna schieten vanaf de dopjes die rond alle korven lagen en vervolgens mikken met pittenzakjes in de hoepels. Lotte gooide daarbij al heel goed bovenhands met de zakjes; knap hoor!

Daarna nog wc-tikkertje en het spelletje “Anne-maria koekoek”, waarbij je moest rennen zonder dat degene aan de andere kant het zag. Want als het kind aan de overkant zich omdraaide iemand zag bewegen, dan was diegene af.

De spookies waren gestart met een estafette, waarvoor een heel parcours was uitgezet door Mandy en Amy. Daarna gingen ze schieten en als er gescoord was, mocht je een pion omgooien. Er werden veel doelpunten gemaakt, want de pionnen lagen al heel snel allemaal om.

Bij het overgooien wat daarna geoefend werd, waren er al best veel kinderen die dat al goed op de juiste manier deden; met 1 hand langs je oor en dan uitstrekken, dus bovenhands. Dit is heel belangrijk als je een wedstrijdje gaat spelen, want dan kun je goed langs je tegenstander gooien als die voor je neus staat.

De oudste spookies die na de zaal als F-team gaan spelen, deden tot slot van de training nog een partijtje, terwijl de anderen de training ook eindigden met “Anne-maria koekoek”.

In de avond stond er nóg een leuke activiteit voor de kinderen op het programma; oplopen met de spelers van Avanti 1 voor hun wedstrijd tegen Dalto 1!

Om 17.30 uur verzamelden de kangoeroes en spookies in de bestuurskamer van Avanti, waar ze allemaal een lekker ijsje kregen en hun zaalschoenen aan deden.

Noa legde uit wat er allemaal ging gebeuren en maakte een lijstje van wie met wie op zou gaan lopen, waarna we met z’n allen naar de zaal gingen.

Wat een leuke verrassing was het dat onze eigen mascotte Spookie ook van de partij was in de zaal! De kinderen gingen klaar staan bij de speler of speelster aan wie ze gekoppeld waren en het feest kon beginnen!

Nadat eerst de spelers van Dalto werden voorgesteld door omroeper Edward, waren de spelers van Avanti aan de beurt; Marit en Anna met Merel, Nora en Maud met Floor, Owen en Gijs met Kirsten, Sara en Faith met Yona, Siem met Tim, Jesse en Noa met Jordi, Thijmen met Lars en Klaas met Vincent.

Sommige kinderen vonden het een beetje te spannend en bleven liever vanaf de zijkant van het veld zwaaien naar het publiek, wat natuurlijk ook prima was.

En uiteraard zaten alle familieleden op de tribune klaar met de camera’s.

Even voorstellen aan het publiek….

Jesse had de wedstrijdbal en mocht die overhandigen aan de scheidsrechter, waarna de wedstrijd begon en de kinderen vanaf de tribune konden kijken.

Vooral Owen heeft de hele wedstrijd heel aandachtig gevolgd en zag net als alle andere supporters een hele spannende wedstrijd, waarbij Avanti lange tijd achter stond, maar uiteindelijk een gelijkspel wist te behalen.

Na de wedstrijd was er nog een fotomomentje voor de kangoeroes en spookies samen met de spelers en coaches van Avanti 1, waarna iedereen lekker naar huis  en naar bed ging. Het was een hele leuke en geslaagde avond!

Zaterdagochtend zien we jullie allemaal graag weer bij de training, tot dan!