Na dit seizoen al onderlinge wedstrijdjes gespeeld te hebben tegen de F1 en de F2 van Avanti, was het nu eindelijk zover. We gingen met alle oudste spookies zaterdag al om 8.15 uur naar de Sportcampus in het Zuiderpark om een “echt wedstrijdje” te spelen tegen de kinderen van Die Haghe.

En wat een supporters gingen er mee! Van ieder kind minimaal 1 ouder, maar ook broertjes en zusjes waren van de partij om de Spookies aan te moedigen.

Het was best spannend voor de kinderen, maar na goed warmgelopen te hebben en een praatje van de coaches Patrick en Marije, was iedereen er klaar voor.  We hadden maar liefst 8 kinderen, dus niet iedereen kon tegelijk spelen, maar dat was geen probleem. Steeds 4 kinderen in het veld en de anderen zaten langs de kant om aan te moedigen.

De wedstrijd begon al goed met meteen een paar mooie doelpunten van Levi. Hij kan al heel goed schieten en strekt zich mooi uit, zodat veel van zijn schoten er in gaan. Ook Owen scoorde in het eerste kwart van de wedstrijd een mooi doelpunt en hij weet al heel goed alle korfbalregels. Knap hoor!

Grappig was dat onze Nora tegen Nora (van Die Haghe) speelde. Ze waren goed aan elkaar gewaagd en (onze) Nora verdedigde heel goed en verloor haar  tegenstandster geen moment uit het oog.  En onze 4e speler was Jesse; de jongste uit het team. Hij is super fel doet zeker niet onder voor de rest. Hij gaat achter iedere bal aan en is niet te houden voor de tegenstander!

Omdat het verschil in het eerste kwart van de wedstrijd 3 doelpunten was, werden er bij Die Haghe wat superspelers ingezet. Zij deden goed hun best om het verschil wat kleiner te maken en omdat onze kinderen wat groter en ouder waren dan de kinderen van Die Haghe, kregen de Spookies wat opdrachten mee van de trainers. Zo moesten de spelers van Avanti in het veld eerst allemaal een keer de bal hebben gehad, voordat er iemand mocht schieten. Hierdoor werd er heel goed samengespeeld door de kinderen en dat was erg leuk om te zien! Wat een toppers!

Het tweede kwart van de wedstrijd kwamen Faith, Loïs, Gijs en Fynn in het veld. Ook deze vier kids speelden heel goed samen en gingen niet voor hun eigen kansen, maar keken wie er het beste vrij stond.  Het was goed te zien dat Faith al vaker heeft geoefend tijdens haar invalbeurten in de F2, want zij scoorde meteen een mooi doelpunt en was erg goed aan het verdedigen.  Loïs was lekker fel en dook zelfs een keer op de bal om ‘m te onderscheppen en Gijs en Fynn wisten allebei te scoren.

Ondertussen had Die Haghe ook de smaak te pakken en zij scoorden een mooi doelpunt.

In de rust van de wedstrijd was er voor alle kinderen een lekker bekertje limonade, voordat we de 2e helft in gingen. Er werd weer 2 x 10 minuten gespeeld in verschillende samenstellingen en door mooi samenspel werden er nog een paar doelpunten gemaakt. Gijs zag Levi goed vrij staan en door snel naar hem te gooien, was het weer raak! En ook Jesse wist de bal door de korf te gooien, goed gedaan!

Die Haghe maakt er tenslotte ook nog 2, maar uiteindelijk wonnen onze Spookies deze leuke en gezellige wedstrijd!

Na afloop van het wedstrijdje mocht iedereen nog 2 strafworpen nemen en ook hierbij werden nog een paar mooie doelpunten gemaakt door Avanti en Die Haghe.

Met z’n allen reden we terug naar Pijnacker, waar ondertussen de training van de Kangoeroes en de andere Spookies net afgelopen was. De Kangoeroes deden heel erg goed mee met de training van Mies en Robin en ze hadden er zin in. Romy, Siem, Tijmen, Liam en Lotte waren van de partij.

Lotte heeft sinds kort zwemles op zaterdagochtend en komt daarna meteen door om ook nog te trainen; wat een topper!

Na het tikspel met z’n allen kregen de kangoeroes 100 seconden om zoveel mogelijk doelpunten te scoren. Met z’n allen maakten ze er 15; heel knap dus. Maar natuurlijk wilde iedereen dit aantal verbeteren en dat lukte. Bij de tweede poging waren er maar liefst 26 doelpunten gemaakt! Als afsluiting van de training deden de kangoeroes pionnenroof. Siem en Tijmen hadden samen een hele goede tactiek bedacht om dit spel slim te spelen. Ze gingen tegelijkertijd op een pion af, zodat de politie maar 1 van de 2 boeven kon tikken. Goed bedacht jongens!

Bij de Spookies-training waren Jule, Marit, Klaas, Sara en Maud druk in de weer met gooi- en vangoefeningen, waarbij het de kinderen al steeds beter lukt om met 1 hand te gooien. Bij de schot-oefening moesten er 4 verschillende dingen verzameld worden en Klaas had dit spel gewonnen door er veel te scoren.  De kinderen eindigden hun training met een partijtje tegen de trainsters Amy en Mandy.

De komende weken staan er nog meer gezellige dingen voor de kangoeroes en spookies op het programma: training, wedstrijdje van de oudste spookies tegen DES en een gezellige spelletjesavond met daarbij het afscheid van de oudste spookies die naar de F gaan. Tot zaterdag allemaal!

Ons programma:

• vrijdag 8 maart 19.00 schoonmaak kantine voor ouders kangoeroes en spookies
  • zaterdag 9 maart 9.30 training voor alle kinderen
  • zaterdag 16 maart 9.30 training voor de kangoeroes en jongste spookies
  • 9.30 wedstrijdje Avanti (oudste) spookies tegen DES
  • vrijdag 22 maart 17.00 – 19.00 eten en spelletjes in de kantine voor alle kinderen
  • zaterdag 23 maart 9.30 eerste veldtraining voor de kangoeroes en spookies
  • oefenwedstrijdje op het veld voor de kinderen die naar de F gaan