We zijn best verwend de laatste weken, omdat we altijd op het kunstgras mogen trainen met de kangoeroes en spookies. Maar zaterdag waren er zoveel wedstrijden tegelijk, dat we even moesten uitwijken naar het gras. Ook dat was wel weer leuk voor een keer, maar wel wat verder sjouwen met alle spullen.

Onze trainsters Mies en Mandy konden er niet bij zijn, maar gelukkig hadden we versterking en kwam Simon helpen om training te geven aan de spookies.

Loïs kwam gezellig meetrainen om te kijken of ze ook wil gaan korfballen bij de spookies. En er waren gelukkig maar weinig afmeldingen, zodat we met 12 kinderen waren. Na een gezamenlijke warming-up ging werd de groep in tweeën gesplitst.

De kangoeroes gingen aan de slag met Robin en wat deden ze goed hun best!

Ze deden een schietoefening waarbij je eerst met de dobbelsteen gooide en het aantal ogen dat je gooide, moest je zien te scoren. Siem gooide 5 met de dobbelsteen en vroeg zich meteen af of dat wel ging lukken; 5 is wel erg veel.  Maar al heel snel had hij 5 doelpunten gemaakt. Goed zo Siem!

Het lummelspel met hoepels, waarbij je naar elkaar moest overrollen met de bal en zorgen dat de bal niet onderschept werd, was favoriet bij Anna en ze deed dit dan ook heel goed. Thijmen was dan weer supersnel bij het pittenzakken-spel en verder was er nog een hoepelrace in tweetallen. Ieder tweetal had 2 hoepels en moest proberen zo snel mogelijk naar de overkant te komen, maar je mocht alleen in de hoepels staan. Dat betekende dus dat je de achterste hoepel steeds naar voren moest leggen om daar dan weer in te kunnen springen.

Er werd natuurlijk ook overgegooid en geschoten op alle korven, waarbij Romy een heleboel doelpunten maakte. Heel knap.

Maar ook de spookies hadden na afloop van de training rode verhitte gezichten. Wat werd er ook door hen goed getraind! Ze worden al steeds handiger met de bal en dit werd geoefend door de bal steeds op een andere manier naar de overkant te brengen zonder getikt te worden.

Bij het kleurencode kraken moesten de kinderen de 4 kleurendopjes op de goede volgorde zien te leggen, zonder dat ze te weten wat die juiste volgorde is. Dus steeds na een doelpunt mochten ze 1 dopje op een andere plek in de rij leggen, net zo lang totdat de volgorde van de kleurendopjes precies klopte met het voorbeeld. Er werden door alle kinderen heel veel doelpunten gemaakt, dus de code was steeds snel gekraakt.

Tussen alle oefeningen door werd er nog even lekker gerend bij het  ‘knakworsttikkertje’ en we eindigden de training met een partijtje op twee veldjes. Marit en Nora speelden samen tegen Sara, Loïs en Jule. En Amy deed mee als de kameleon. Het team van Marit en Nora won dit partijtje, maar Sara scoorde voor haar partij in de laatste minuut nog een heel mooi doelpunt!

Op het andere veld waren het Faith en Owen die speelden tegen Gijs en Jesse, waarbij Ciska meedeed als de kameleon en dus bij beide teams een beetje hielp. Er werd veel gescoord, waarbij uiteindelijk het team van Owen net 1 doelpunt meer scoorde dan het andere team. Maar Gijs en Jesse hadden wel een extra moeilijkheid, want zij moesten scoren op een echte F-korf met een kleine, gele mand. Heel knap van jullie!

Het is super leuk om te zien hoe de kinderen in een paar weken al weer heel erg vooruit zijn gegaan! Ze krijgen steeds meer zelfvertrouwen en die stralende gezichten na ieder gemaakt doelpunt zijn fantastisch!

Als trainsters krijgen wij begeleiding vanuit Avanti en in dat kader hebben we vorige week een trainersbijeenkomst bijgewoond, waarbij we tips en ideeën kregen om leuke en goede trainingen te verzorgen. De oefeningen die we uitgelegd kregen, proberen we dan te vertalen naar het niveau van de kangoeroes en spookies en daarmee gaan we dan weer enthousiast aan de slag.

Ook willen we graag met de oudste spookies af en toe een onderling wedstrijdje spelen tegen de jongste korfballers van een andere club, maar het is lastig om dit te realiseren. We hebben al een heleboel verenigingen aangeschreven, maar het is tot nu toe nog niet gelukt om dit te regelen. De meeste verenigingen hebben niet genoeg kinderen die hiervoor in aanmerking komen (meestal zijn ze dus nog te jong en er niet aan toe) of hebben andere redenen om dit niet te doen. Jammer, maar we hebben wel wat afspraken kunnen maken met clubs voor eventueel een wedstrijdje in de 2e helft van de zaal (dus in het nieuwe jaar) of 2e helft veld.

We blijven proberen en mocht iemand een goede tip voor ons hebben of connecties hebben bij een andere vereniging die dit wil, dan horen we het graag!

Wel kregen we een uitnodiging van onze eigen F2 en hun trainsters om a.s. zaterdag 14 oktober een onderling wedstrijdje tegen hen te spelen met onze oudste spookies, zodat we in een “echte” wedstrijd kunnen oefenen wat we allemaal geleerd hebben op de training. Leuk hoor! Meer info hierover volgt in de ouder-appgroep.

Tot zaterdag allemaal!