Ook in de laatste wedstrijd voor het kerstreces bleef Avanti | Post Makelaardij zonder punten. Avanti begon sterk aan de wedstrijd, het tempo werd uit de wedstrijd gehaald en de goede kansen werden gepakt. Via Stefan Hogervorst (2x) en Merijn Sevenhuysen kwamen de Pijnackernaren op 0-3. Bij 4-4 was het weer gelijk, maar na de 5-5 gaf een run van vier doelpunten (Merijn, Judith, Stefan en Nikki) Avanti weer een ruime voorsprong. Toch is het lastig spelen tegen HKC die over alle acht schijven erg gemakkelijk kunnen scoren en dat ook doen. Een geweldige HKC- run van zes doelpunten achter elkaar deed de wedstrijd kantelen. Het werdt 11-9 en over en weer scorend was de ruststand 16-13.

De marge van twee doelpunten verschil bleef ook na de rust bestaan tot de 21-19. Dan weet HKC af en toe het volle pond uit een aanval te halen (naar 23-19 en 27-21) en liep langzaam steeds verder weg van Avanti. Vorige week tegen Nieuwerkerk schoot HKC 22 op de 130, deze zaterdag was dat aanmerkelijk beter. Avanti | Post Makelaardij bleef verdedigend de druk houden maar HKC schoot scherper en won verdiend met 33-26.

De Pijnackernaren speelden nog zonder de geblesseerden Jordi van Zuidam en Manon Ballings. Hopelijk sluiten zij in het nieuwe jaar weer aan en kan de opmars naar boven ingezet worden. Groot compliment nog voor Avanti | Post Makelaardij 2 dat na haar wedstrijd tegen DSC 3 in Eindhoven volledig doorkwam naar Hardinxveld om de wedstrijd bij te wonen. Het tweede is “kerstkampioen” want staat bovenaan in de reserve Hoofdklasse. Verder ook een dankjewel aan de 50 tot 60 supporters die afgereisd waren om Avanti te ondersteunen, het deed de ploeg zichtbaar goed.

Doelpunten: Stefan Hogervorst (7), Judith Goedendorp (5), Merijn Sevenhuysen (5), Tom Snaphaan (4), Nikki van Trigt (3) en Angelo van de Hout (2)

Video doelpunten (met dank aan HKC)

Verslag HKC

Met dank aan Edwin Kroeze voor het scoreverloop en de headlines van de wedstrijd.

Andere uitslagen:
KCC – Nieuwerkerk 21-18
Fiks – TOP(A) 26-27
AW.DTV – Rohda 32-15

Programma zaterdag 11 januari:
17.20 uur TOP (A) – Fiks
18.30 uur Nieuwerkerk – KCC