Helaas is er de laatste tijd op korfbalgebied weinig tot niets te melden.  Momenteel worden er alleen wedstrijden in de Korfbal League gespeeld.  Om de nieuwsloze periode door te komen laten we een aantal Avantianen aan het woord komen. Het woord is deze keer aan Bram Bos, die het stokje door kreeg van Tom Vreugdenhil.

Vraag van Tom: Hoeveel boeven heb je al gevangen? 😉

Haha dat heb ik niet bijgehouden, maar dat is in ieder geval niet op twee handen te tellen.

Hoe ben jij ooit bij Avanti terecht gekomen en hoeveel jaar ben jij lid (geweest)?

Als klein guppie ben ik ooit bij de welpen van Avanti gekomen. Ik ben tot en met mijn 19e lid geweest van Avanti, maar ik heb helaas door werk de keuze gemaakt te stoppen.

Als je niet was gaan korfballen, voor welke sport had je dan gekozen?

Dan was ik waarschijnlijk gaan voetballen. Als ik nu een sport zou mogen uitzoeken, dan zou ik iets met een verdedigings- of vechtsport willen doen.

Wat kan je vertellen over onderstaande foto’s?

Dat zijn foto’s uit mijn tijd in de jeugd. Ik zie een kampioenschap met de B1, denk ik. Op de tweede foto zie ik een doorloop die waarschijnlijk hartstikke mis ging. Haha.

Deze foto’s zijn echt van lang geleden. Ik denk in de E’tjes. Zo te zien een kampioenstraktatie en een mooi duel tegen DKC.

Welke hobby’s had en heb jij naast het korfbal?

Ik ben druk bezig met werk, daarnaast hou ik mezelf lekker bezig met fitnessen.

Wat mis je vooral wat nu niet mogelijk is door de Corona-maatregelen?

Ik mis vooral het zien van vrienden en het sporten.

Wat ga je als eerste doen als alles weer “normaal” is?

Ik denk dat ik samen met m’n maatjes een lekker drankje ga doen.

Wat zou je niet meer veranderen ook al mag je alles weer?

Ik vind het wel fijn dat mensen wat meer aandacht hebben voor elkaar. De anderhalve meter regel vind ik af en toe wel een goeie, daarnaast is het vaak handen wassen en andere hygiënische maatregelen wel goed, denk ik.

Als je zelf een favoriet korfbalteam mag samenstellen wie maken daar onderdeel van uit en waarom?

Ik heb het in mijn jeugd heel erg naar mijn zin gehad. Mijn favoriete team zal dan ook uit spelers bestaan waar ik mee samen gespeeld heb. Ruben Post, Stefan van Dorp, Tom Vreugdenhil, Anneleen Kolenbrander, Linde Pijper, Larissa Ratoube, Emma van Vliet, Kirsten Tuinder en als trainer natuurlijk Henk Jan Post.

Wat is jouw nummer 1 in de Top2000?

Als ik echt één nummer moet kiezen zou ik “I want it that way” van de Backstreet boys kiezen. Ik vind eigenlijk heel veel muziek leuk, dus ik heb niet echt een favoriete nummer.

Wat is jouw favoriete gerecht? En maak je dat ook zelf?

Een echt favoriet gerecht heb ik niet. Ik vind eigenlijk al het Indonesische eten erg lekker. Een gerecht met kip is ook altijd goed. Zelf kook ik nooit, maar ik zou zelf wel een prima Indonesisch gerecht kunnen maken.

Wat is het spannendst wat je ooit gedaan hebt?

Vroeger was ik een beetje een angsthaas. Ik weet nog wel dat we op Avantikamp waren en bezig waren met de dropping. Dé was toen onze leider en stelde de vraag of we dwars door het bos wilden of over het pad. Ik wist niet hoe snel ik voor het pad moest kiezen, want het donkere bos was toen veel te eng haha. Nu vind ik weinig dingen nog echt spannend. Als ik dan iets zou moeten kiezen is het denk ik iets wat op werk gebeurd is. Voor degene die het niet weet, ik werk bij de politie. Ik liep in een verlaten schuur en het zag er echt uit als een horrorscene. Later bleek het allemaal niks te zijn.

Wat weten mensen niet van je?

Dat ik korfbal best wel mis. De strijd die ik altijd heb gehad om te winnen mis ik heel erg. Ik vind het ook erg jammer dat ik niet meer op een leuk niveau kan korfballen.

Heb je nog een tip voor een mooie film, serie of boek?

Voor mensen die houden van grappige series raad ik aan om ‘brooklyn nine-nine’ te gaan kijken.

Wat is jouw mooiste Avantifoto of herinnering?

Mijn mooiste Avantifoto en daarbij ook de herinnering is toch wel mijn laatste veldkampioenschap in de A1. Dit was op een hete zomerdag, 30 graden, tegen Fortuna A2. We moesten winnen om kampioen te worden. Bij een gelijkspel of verlies zou Fortuna kampioen worden. De eerste helft gingen we er dik af. We stonden volgens mij 6 punten achter. De tweede helft speelden we Fortuna helemaal weg, waardoor we met een groot verschil in punten winnen en kampioen werden. Ik weet nog wel dat ik de laatste 5 minuten als een dweil door het veld heen liep. Benen die niet meer wilden en de hitte die had toegeslagen. Ik denk één van de mooiste wedstrijden van mijn carrière.

Aan wie wil je het stokje doorgeven?

Anneleen Kolenbrander. Ik heb jaren met Anneleen in het team gezeten en al een tijdje niet meer gesproken.

En welke vraag wil je aan deze persoon stellen?

Hoi Anneleen, hoe is het nu met je? Nog een beetje sportief bezig?