Helaas is er de laatste tijd op korfbalgebied weinig tot niets te melden.  Momenteel is het enige stipje aan de horizon de mogelijke start van de KorfbalLeague op 16 januari.  Om de nieuwsloze periode door te komen laten we een aantal Avantianen aan het woord komen. Het woord is deze keer aan Jeanette Schreuder zei kreeg het stokje door van Aleid Auwerda.

Hoe gaat het nu met  : Jeanette Schreuder

Aleid, dank je wel, ik heb met plezier je stuk gelezen, vooral je muziekkeuze vond ik zeer verrassend.

Wat kan je vertellen over bovenstaande foto’s:

Ja die foto’s dat waren leuke tijden, de eerste was een onwijs leuke avond met de selectie, wij hebben zelf een tapas-menu gemaakt om wat geld bij elkaar te harken voor het Barcelona weekend, en de rest van het geld voor de club. Een club van hele enthousiaste mensen, misschien als het weer mag moeten we voorzichtig maar eens nadenken om zoiets nog een keer te doen, en er dan een top avond van maken.

De tweede foto is genomen tijdens de Avanti awards, Thomas gaf hem aan mij, toch wel heel jammer voor ons dat hij bij Fortuna speelt, stiekem mis ik hem wel. Leuke knul om erbij te hebben in het team. Dat is het moeilijkste van de verzorging van de selectie, afscheid nemen van spelers en staf, de ploeg weet het al en roepen dan ze gaat weer janken, leve de zonnebril.

Na 12 seizoenen went dit nog steeds niet.

Hoe kom je de korfballoze periode door:

Tsja hoe kom ik de korfballoze periode door, dat is best lastig, want ik heb een contactberoep en ook dit ligt grotendeels stil. Ik mis de hele Avanti-familie, hoop dat we snel weer iets mogen gaan doen. Ik heb via Nikki een hobby gevonden, schilderen op nummer.

Thuis ben ik aan het verven, de trap kon wel een verfje gebruiken. Luister veel naar muziek, maar ben nog nooit zo veel thuis geweest, dat mag van mij snel weer veranderen.

Wat mis je vooral nu:

Vooral de zaterdagen mis ik enorm, de hele dag verzorgen, wedstrijden, eten met z’n allen, biertje na de wedstrijd, gezellig kletsen met Ed.

Wat ga je als eerste doen als alles weer “normaal” is:

Het eerste wat ik ga doen is een avondje naar de Guyter, en een teamuitje plannen, want oh wat mis ik dit.

Wat zou je niet meer veranderen ook al mag je alles weer:

Wat ik nu wel lekker vind is rustig aan doen, niet vroeg mijn bed uit, dus misschien af en toe dagje vrij plannen. Zeker in de zomer.

Wie is je favoriete (Avanti)korfballer en waarom:

Mijn favoriete speler vind ik lastig, bij mij draait het meer om emotie, ik kijk meer naar de mensen dan het spel. Eigenlijk heb ik heel veel favorieten, degene waar ik het meest van heb geleerd, en die mij in het begin hebben opgevangen, want wat vond ik dit spannend tijdens de eerste maanden, waren Sophie Donkervoort en Dé Post. Ik geniet nu ook nog steeds van de hele selectie, ik noem dus verder geen namen, want ik wil niemand tekort doen, ik lijk wel een moeder.

Wat is jouw nummer 1 in de Top2000:

Mijn nummer 1 hit in de top 2000, dat wisselt per dag, ik ben vooral een Pink Floyd fan, wish you were here is dan een mooie nummer 1.
David Bowie met Heroes, nu vind ik Soldier on van Di-rect heel mooi, hangt een beetje van mijn bui af. Maar een avondje Metallica vind ik ook te gek.

Waar kan je ’s nachts voor wakker gemaakt worden:

Maak mij ‘s nachts maar niet wakker, het liefst slaap ik gewoon door.

Heb je nog een tip voor een mooie film of serie om de korfballoze periode door te komen:

Ik vond de Queen’s Gambit een mooie serie.

Wat is jouw mooiste Avantifoto of herinnering:

Mijn mooiste herinnering is de beleving van heel Avanti op weg naar de league. Wat een sfeer, dat vuurwerk op de brug, nog koude rillingen als ik daaraan terugdenk.

Aan wie wil je het stokje doorgeven :

Ik wil het stokje doorgeven aan Mena Kuhuwael.

En welke vraag wil je aan deze persoon stellen:

Hoe ervaart je de Corona periode, het leven zonder korfbal.