Helaas is er de laatste tijd op korfbalgebied weinig tot niets te melden.  Momenteel is het enige stipje aan de horizon de start van de Korfbal League op 16 januari.  Om de nieuwsloze periode door te komen laten we een aantal Avantianen aan het woord komen. Het woord is deze keer aan Joost Vollering die het stokje door kreeg van Arie Vingerling.

Vraag van Arie: Hi Joost, wat doe jij op dit moment met jouw vrije tijd, nu we niet iedere zaterdag op Avanti zijn

Bedankt voor het overdragen van het stokje Arie! Eerst wil ik nog even zeggen dat ik dit een super leuke actie vind! Maar terugkomend op de vraag wat ik zoal gedaan heb in de laatste periode. Nikki en ik hebben 2 maanden geleden een huis gekocht in Ackerswoude. De afgelopen 2 korfballoze maanden kwamen hierom niet heel ongelegen. Zo konden wij die tijd goed besteden in ons nieuwe huis. We hebben de gehele beneden verdieping aangepakt dus daar heeft erg veel tijd in gezeten. Daarnaast is het ook druk geweest op mijn werk (commissionair in de bloemen en planten). Door corona blijven veel mensen thuis en daarom is de omzet van de bloemen en planten flink gestegen. Helaas zijn de meeste bloemen- en plantenwinkels nu dicht en is het nu wel erg rustig.

Wat kan je vertellen over bovenstaande foto’s of welke herinnering heb je er bij:

De eerste foto is voor mijn gevoel erg lang geleden, zo’n 9 jaar. Met Colin en Peter (op klompen) als coaches! Ik ben ook nog even gaan zoeken en kwam toen deze kampioensfoto tegen. Dat waren nog eens tijden, toen kreeg je nog een medaille wanneer je kampioen werd.

De 2de foto is bij de gewonnen wedstrijd tegen Sporting Delta toen Avanti de play-offs haalde. Een begin van een paar mooie wedstrijden! Ik vind dit echt een hele leuke foto! Dit is ook lange tijd de achtergrond van mijn telefoon geweest!

Wat ga je als eerste doen als alles weer “normaal” is:

Als eerste ga ik lampen kopen in de bouwmarkt zodat ons huisje helemaal af is en we een housewarming kunnen geven! En natuurlijk een lekker pilsje drinken bij Avanti in het zonnetje op het terras.

Wat zou je niet meer veranderen ook al mag je alles weer:

Ik ben blij als alles weer mag en we niet meer aan regels gebonden zijn. Al is de vrije tijd wel erg fijn om andere leuke dingen te doen zoals wielrennen.

Wie is je favoriete (Avanti)korfballer en waarom:

Nikki van Trigt natuurlijk! Die scoort zowat elke bal van dichtbij. Wat ik zeker heb meegemaakt toen ik een vrije bal aangaf op het hemelvaart toernooi en in plaats van terugspelen zelf de kans nam en ik die vervolgens volledig miste. De volgende die genomen werd heb ik toen maar aan Nikki gegeven. Jullie raden het al, die ging er natuurlijk wel in!

Wat is jouw nummer 1 in de Top2000:

Ik luister eigenlijk alle muziek. De top 2000 vind ik persoonlijk in zijn geheel erg leuk, omdat alle muzieksoorten voorbij komen.

Waar kan je ’s nachts voor wakker gemaakt worden:

Je kan mij ’s nachts wakker maken voor pannenkoeken! Dan moet je wel vroeg je bed uit, want mijn wekker gaat meestal al om 4 uur.

Heb je nog een tip voor een mooie film of serie om de korfballoze periode door te komen:

Als je Suits nog niet gekeken hebt is dat een echte aanrader! 23 januari komt er weer een nieuw seizoen uit. Dus weer wat om naar uit te kijken ? momenteel kijk ik naar The Alienist ook een erg leuke serie (wel een beetje bizar). En voor degene die geen Netflix en Videoland hebben, Flikken Maastricht is afgelopen vrijdag weer begonnen!

Wat is jouw mooiste Avantifoto of herinnering:

De mooiste herinnering zijn de thuis en uitwedstrijden tijdens de play-offs. Zeker degene naar NIC uit op een doordeweeks avond waarin de eerste helft kansloos leek en met een bizarre eindsprint toch nog de winst werd gepakt. En daarna natuurlijk de thuiswedstrijden in de korfballeague met Avanti. Elke keer weer met heel het BWD boven je longen uit je lijf schreeuwen en met een eigen gemaakt confetti kanon elke wedstrijd weer een feestje bouwen (en daarna weer schelden dat alles opgeruimd moest worden).

Aan wie wil je het stokje doorgeven:

Het stokje wil ik graag overdragen aan Peter Vreugdenhil.

En de vraag, wat kan jij je nog herinneren van het coachjaar van de foto en draag je nog steeds de klompen?