Helaas is er de laatste tijd op korfbalgebied weinig tot niets te melden.  Momenteel is het enige stipje aan de horizon de mogelijke start van de KorfbalLeague op 16 januari.  Om de nieuwsloze periode door te komen laten we een aantal Avantianen aan het woord komen. Victor Remmerswaal geeft het stokje door aan Vinsent Hooimeijer

Hoe gaat het nu met  : Vinsent Hooimeijer

Vraag van Victor:

Hoeveel moeten de prijzen in de kantine omhoog om 2020 in te halen?

Ja, als ik dat vertel maak ik denk geen vrienden.
We missen een jaaromzet. Dus, bij een gelijkblijvend aantal bezoekers, zou de winst van het afgelopen jaar extra op de prijs moeten komen. Dan kom je al snel op 3,– per drankje.
Maar we zijn niet van plan deze Corona-toeslag door te berekenen. Ons beleid blijft een vriendelijke prijs te hanteren om iedereen een drankje en een hapje met plezier te laten nuttigen.

Wat kan je vertellen over bovenstaande foto:

Stefan Hovervorst gunde mij tijdens de uitreiking van de Avanti-awards “De Veer”. Met Alwin heb ik het er over dat je best iemand op het podium kan roepen, maar dat er altijd heeeel veel vrijwilligers zijn die een essentiële bijdrage leveren aan het succes in de kantine, keuken en bar.

Hoe kom je de korfballoze periode door :

Verrassend goed! In augustus liet ik het bestuur weten per september 2021 te stoppen als voorzitter van de kantinecommissie. Dat ik zo snel tijd over zou hebben, was natuurlijk ook weer niet de bedoeling. Al heb ik afgelopen maanden wel wat kunnen blijven doen hoor. Gesprekken met leveranciers, ophogen van de ingang omdat de riolering was afgebroken en gesprekken met de gemeente. Zo zie je dat het eigenlijk nooit stil is bij Avanti.

Wat mis je vooral nu :

Blije gezichten op het terras, in de keuken en aan de bar. De mooiste uitdaging blijft om samen met elkaar een gezellige en gastvrije zaterdag te organiseren voor heel vele leden en gasten.

Wat ga je als eerste doen als alles weer “normaal” is:

Saté en hamburgers bakken op het terras! Met een lekker biertje op de tap!

Wat zou je niet meer veranderen ook al mag je alles weer:

Op zaterdag tijd vrij houden voor klusjes in en om het huis.

Wie is je favoriete korfballer en waarom :

De tomeloze inzet van Stefan Hogervorst. En na het uitdelen van de veer staat het nu weer 1-1 tussen ons.  ?

Wat is jouw nummer 1 in de Top2000:

Het laatste rondje van André Hazes. Het is tijd, de hoogste tijd . . . . . . . u wordt bedankt voor weer een avond gezelligheid!

Waar kan je ’s nachts voor wakker gemaakt worden:

Ik maak best lange nachten, dus liever niet storen. Als het dan toch moet ga ik graag in de keuken rommelen. Een lekkere pan verse soep maken of zo.

Heb je nog een tip voor een mooie film of serie om de korfballoze periode door te komen :

Thuis is het altijd een verrassing of ik het einde van een film haal, en in series gaat te veel tijd zitten. Dus die mag je zelf uitkiezen.

Wat is jouw mooiste Avantifoto of herinnering:

Gelukt, Een Tap na de verbouwing in de oude kantine aan de Sportlaan , 1993

De verbouwingsfoto’s van 1993 in de vergaderruimte. Daar gingen we met elkaar slopen en ontstond de eerste bar met een echte tap! Het overleg met Kees of een tap wel rendabel zou zijn bij Avanti vergeten we niet snel. ?
De vereniging groeide, en ook de kantinecommissie werd steeds groter. Het bleek een mooi voorproefje te zijn van de bouw van het huidige clubhuis.

Aan wie wil je het stokje doorgeven :

Aleid Auwerda