Helaas is er de laatste tijd op korfbalgebied weinig tot niets te melden.  Momenteel worden er alleen wedstrijden in de Korfbal League gespeeld.  Om de nieuwsloze periode door te komen laten we een aantal Avantianen aan het woord komen. Het woord is deze keer aan Anneleen Kolenbrander, die het stokje door kreeg van Bram Bos.

Vraag van Bram: Hoi Anneleen, hoe is het nu met je? Nog een beetje sportief bezig?

Hee Bram, het gaat goed hoor. Ik doe lekker mijn ding. Druk bezig met school, werk en mijn nieuwe lockdown hobby’s, zoals wandelen, bakken, schilderen en haken. Daarnaast probeer ik inderdaad ook nog een beetje sportief bezig te zijn. Ik heb wat vrienden waar ik vaak samen mee sport. We hebben allemaal wat gewichten en andere sportartikelen aangeschaft en zo zetten we eigenlijk elke keer wel weer een leuke work-out in elkaar.

Hoe ben jij ooit bij Avanti terecht gekomen en hoeveel jaar ben jij lid (geweest)?

Eigenlijk hebben mijn ouders mij gewoon op korfbal gedaan bij Avanti, omdat mijn broer er ook korfbalde en ze het een erg leuke vereniging vonden. En ik ben er nooit meer weggegaan. In totaal heb ik ongeveer 13 jaar gekorfbald.

Als je niet was gaan korfballen, voor welke sport had je dan gekozen?

Waarschijnlijk was ik dan op voetbal gegaan. Mijn moeder heeft me vaak het verhaal verteld dat ik het niet zo leuk vond bij de welpen, maar dat ze telkens tegen me zei: ’’Het wordt leuk als je echt wedstrijden gaat spelen, dus houd nog even vol.’’ Gelukkig heb ik naar haar geluisterd.

Wat kan je vertellen over onderstaande foto’s:

Haha, wat een leuke, vrolijke foto is dit. Deze heb ik echt nog nooit gezien. Ik denk dat we gewonnen hadden. Zo te zien ben ik en de rest van mijn team erg blij.

Hier zijn we kampioen geworden. Geen idee in welk team we hier zaten eigenlijk. Ik heb echt bijna al mijn korfbaljaren samen met Kirsten Tuinder doorgebracht en we werden vaak kampioen in de jeugd. Top duo?

Volgens mij was dit een oefen- of een inhaalwedstrijd. In ieder geval speelde ik hier in de A1. Dit was echt een top jaar. Wij waren echt een team en hebben heel veel lol met elkaar gehad, zowel binnen als buiten het veld. Daarnaast deden we het ook nog eens super goed in de competitie.

Leuk om deze foto weer terug te zien. Ik weet niet meer helemaal wat de situatie hier was. Wat ik wel weet is dat ik moest invallen in het eerste en dat ik dat heel leuk, maar ook wel spannend vond. Daarna met het team van de week op de foto, zoals op de foto te zien is.

Welke hobby’s had en heb jij naast het korfbal?

Ik ben erg sportief en ga regelmatig naar de sportschool. Hier ga ik de fitness in of volg ik verschillende groepslessen. Daarnaast ik ga in de winter altijd graag op wintersport om te skiën of snowboarden.

Wat mis je vooral wat nu niet mogelijk is door de corona-maatregelen?

Wat ik het meest mis is toch echt wel naar de stad gaan voor een hapje, drankje en een dansje samen met mijn vrienden.

Wat ga je als eerste doen als alles weer “normaal” is?

Als alles weer normaal is ga ik lekker naar de stad, om lekker uiteten te gaan, een drankje te doen of te gaan stappen.

Wat zou je niet meer veranderen ook al mag je alles weer?

Het meer naar buiten gaan. Voor de corona-crisis hechtte ik hier niet zoveel waarde aan, maar ik merk echt dat het me goed doet om elke dag even buiten te zijn.

Als je zelf een favoriet korfbalteam mag samenstellen wie maken daar onderdeel van uit en waarom?

Ik zou gaan voor het team waarmee ik bijna heel mijn jeugd heb doorgebracht en wat buitenbeetjes =). Dit zijn: Linde Pijper, Larissa Ratoube, Kirsten Tuinder, Emma van Vliet, Stefan Hogervorst, Stefan van Dorp, Ruben Post, Brend Dingenouts & Ruben Louwerse. Met als trainer Henk-Jan Post.

Wat is jouw nummer 1 in de Top2000?

Is het raar als ik zeg dat ik niet echt een nummer 1 heb? Ik vind van alles wel leuk eigenlijk.

Wat is jouw favoriete gerecht? En maak je dat ook zelf?

Ik denk dat ik niet echt een favoriet gerecht heb, maar ik vind de maaltijdpakketten van de Albert Heijn echt heel lekker. De lekkerste vind ik de Marokkaanse Couscous en de Indiase Curry Madras en deze maak ik eigenlijk altijd zelf!

Wat is het spannendst wat je ooit gedaan hebt?

Door deze vraag kom ik er eigenlijk achter dat ik niet zoveel spannende dingen heb gedaan, haha. Ik heb hier dus niet echt een antwoord op helaas.

Wat weten mensen niet van je?

Wat mensen niet van me weten is dat ik jarenlang dwarsfluit heb gespeeld en mijn favoriete liedje om te spelen Whenever, Wherever van Shakira was, waar ik heeeel lang voor heb geoefend.

Heb je nog een tip voor een mooie film, serie of boek?

Ik ben echt fan van romantische komedies, de leukste/recentste die ik gezien heb is: Wat is dan liefde.

Wat is jouw mooiste Avantifoto of herinnering?

Ik heb er denk ik meerdere. Ik vond het heel leuk om naar het NK te gaan met de C1, zowel op het veld als in de zaal. Op het veld werden we 2e en in de zaal 3e.

De eerste wedstrijd met het tweede in de Korfbal League tegen KCC, waarvan iedereen had verwacht dat we er helemaal afgeschoten zouden worden. Waarin we in één van de laatste minuten een vrije bal kregen, die ik mocht nemen en erin schoot, waardoor het gelijk werd! Maar we uiteindelijk in de laatste minuut met 1 punt verschil verloren.

Daarnaast de wedstrijden in de Korfbal League waarin ik mocht invallen in het eerste en scoorde, zoals bijvoorbeeld tegen PKC.

Aan wie wil je het stokje doorgeven?

Ruben Louwerse, omdat ik onze truc balletjes wel mis, misschien leuk om hier een filmpje van bij te zetten? Kan de jeugd van nu hem leren !

En welke vraag wil je aan deze persoon stellen?

Hee Ruub, hoe is het? Overleef je de lockdown nog een beetje?