Helaas is er de laatste tijd op korfbalgebied weinig tot niets te melden.  Momenteel worden er alleen wedstrijden in de Korfbal League gespeeld.  Om de nieuwsloze periode door te komen laten we een aantal Avantianen aan het woord komen. Het woord is deze keer aan Ruben Louwerse, die het stokje door kreeg van Anneleen Kolenbrander.

Vraag van Anneleen: Hee Ruub, hoe is het? Overleef je de lockdown nog een beetje?

Ha Leen, ja ik overleef het wel hoor! Ik werk gewoon, dus ondanks alles wat er om ons heen gebeurt, merk ik er weinig van. Sterker nog, wij hebben het alleen maar drukker sinds vorig jaar.

Hoe ben jij ooit bij Avanti terecht gekomen en hoeveel jaar ben jij lid (geweest)?

Vanaf mijn 6e tot en met mijn 19e heb ik bij Weidevogels in Bleiswijk gespeeld. Na 1 jaar in de senioren gespeeld te hebben, wilde ik wel een nieuwe uitdaging. Ik heb samen met Edwin Kroeze op school gezeten en wist dat hij bij Avanti speelde. Toen heb ik heel brutaal gewoon een bericht gestuurd via facebook messenger en hij bracht mij in contact met Erwin vd Putten. Na het eerste gesprek voelde het gelijk goed en na goed nadenken heb ik de overstap gemaakt. En nu speel ik al 4 jaar met veel plezier bij Avanti.

Als je niet was gaan korfballen, voor welke sport had je dan gekozen?

Vroeger wilde ik altijd voetballen, maar omdat mijn ouders bij Weidevogels lid waren, moest ik eerst korfbal proberen. Ik vond het korfballen zo leuk, dat ik er nooit meer over heb nagedacht een andere sport te gaan doen.

Wat kan je vertellen over onderstaande foto’s?

Het laatste jaar bij Weidevogels speelde ik in het eerste. Ze waren toen net over naar een nieuwe hal. Om het daar wat aan te kleden, zijn er allemaal spandoeken gemaakt. Mijn oud-teamgenoten kwamen voor het eerst kijken hoe ik het deed bij Avanti en hebben toen het spandoek meegenomen en opgehangen.

Dit was vorig seizoen, toen zijn we met de selectie een lang weekend naar Barcelona geweest om tegen het Catalaanse team te spelen.

Volgens mij is dit het eerste jaar dat ik bij Avanti speelde en ik mijn eerste minuten in het eerste mocht maken tegen HKV/Ons Eibernest.

ik zou niet weten van wanneer deze foto is. Een invalbeurt bij het eerste maar meer weet ik er niet van.

Welke hobby’s had en heb jij naast het korfbal?

Op dit moment heb ik het heel druk met werk. Daarnaast game ik regelmatig met wat vrienden online.

Wat mis je vooral wat nu niet mogelijk is door de Corona-maatregelen?

Het korfbal natuurlijk, zaterdagochtend op de club aankomen en wat wedstrijden kijken. Je eigen wedstrijd en dan natuurlijk ’s avonds de 3e helft!

Wat ga je als eerste doen als alles weer “normaal” is?

Met vrienden afspreken om een drankje te gaan doen.

Wat zou je niet meer veranderen ook al mag je alles weer?

Ik vind het top dat thuiswerken! Zelf doe ik het gelukkig niet. Ik zit veel in de auto en nu zonder files is dat veel beter te doen.

Als je zelf een favoriet korfbalteam mag samenstellen wie maken daar onderdeel van uit en waarom?

Nu in het 4e jaar bij Avanti heb ik al wat topspelers kunnen zien. Mijn team zou bestaan uit Brend Dingenouts, Angelo vd Hout, Nathan Tuinder, Tim van Dorp en Tom Vreugdenhil, Anneleen Kolenbrander, Linde Pijper, Kirsten Tuinder, Yona Peper. Met als coaches Mena Kuhuwael en Christi van Wijk. De 2 beste trainers die ik heb gehad.

Wat is jouw nummer 1 in de Top2000?

Ik heb niet een echte nummer 1, maar als ik dan toch een nummer moet kiezen is het Soldier on van DI-RECT.

Wat is jouw favoriete gerecht? En maak je dat ook zelf?

Ik ben een echte vleeseter, mijn paps kan enorm lekkere biefstuk maken.

Wat is het spannendst wat je ooit gedaan hebt?

Op mijn 13e tijdens een vakantie in Australië ben ik gaan scuba duiken (duiken met een luchtfles) bij het Great Barrier Reef. Paps en mams wilden of konden niet, dus ik was alleen met de instructeur.

Wat weten mensen niet van je?

Dat ik het sporten enorm mis. Ik mag gelukkig nog wel training geven dat scheelt een hoop. Maar de wedstrijdspanning en de gezelligheid, dat is zeker een groot gemis op dit moment.

Heb je nog een tip voor een mooie film, serie of boek?

Lezen doe ik niet veel, ik kijk meer series op Netflix. Groot fan van Peaky Blinders en Suits ,2 topseries en het kijken waard.

Wat is jouw mooiste Avantifoto of herinnering?

Dat was het eerste jaar bij Avanti in de Korfbal League. Als klein kind bij Weidevogels nooit hoog gespeeld en altijd tegen Korfbal League spelers opgekeken. Vervolgens mocht ik mijn Korfbal league debuut maken tegen PKC 1, met een schitterende assist van Steef ook nog een goaltje meegepikt.

Aan wie wil je het stokje doorgeven?

Rick van den Blink

En welke vraag wil je aan deze persoon stellen?

Blinkos, hoe is het leven zonder korfbal?