Jaarlijks worden per categorie RTC-selectieteams geformeerd met talentvolle korfballers die naast de trainings- en wedstrijdactiviteiten bij hun eigen vereniging een jaarprogramma bij het Regionaal Talenten Centrum (RTC) volgen.

Na enkele intensieve selectietrainingen is ook voor 2024 weer een mooie groep Avantianen geselecteerd voor de diverse RTC-teams voor de regio West. Zij zullen de rest van het jaar om de week trainen met geselecteerden van andere verenigingen uit onze regio. Ook zullen zij toernooien spelen tegen andere RTC’s.

Op Hemelvaartsdag speelt U15 een toernooi bij  Tempo in Alphen aan den Rijn en U17/U19 speelt bij NKC’ 51 in Nijverdal. Na deze toernooien zal er voor sommige spelers een plaats zijn in het team voor de Pre Korfbal Challenge (herfstvakantie, locatie later bekend) en De Korfbal Challenge (kerstvakantie, Topsport Centrum Rotterdam).

De volgende spelers zijn geselecteerd:

RTC West U15

• Sten Ekelmans (B1)

RTC West U17

• Fenna Brand (B1)
  • Lucas Mast (B1)
  • Jens Pot (B1)
  • Ruben Schmidt (B1)

Jasmijn Los en Zoë Hoogervorst (Oranje U17) sluiten vanaf september weer aan bij het RTC.

RTC West U19

• Maddy Brouwer (A1)
  • Justin Gerk (A1)
  • Melle Kneteman (A2)
  • Tess Molijn (A1)
  • Merijn Post (A1)

Alle 12 van harte gefeliciteerd en heel veel plezier en succes toegewenst.

Jeugd Technische Commissie.