Avanti | Post Makelaardij A1 heeft de laatste wedstrijd als waardig kampioen in stijl afgesloten. Na een 14-4 voorsprong bij de rust werd met 25-10 gewonnen.

Door de nederlaag van Fortuna A2 vorige week tegen KOAG, was Avanti | Post Makelaardij al kampioen geworden. Maar de ploeg van Bas, Karim en Tom wilde het seizoen wel in stijl afsluiten en voor eigen publiek er een mooie wedstrijd van maken. In de heenwedstrijd had Avanti | Post Makelaardij zeer ruim gewonnen van KOAG (4-18), maar de Pijnackernaren waren toch op haar hoede voor KOAG gezien die onverwachte winst op de Delftenaren.

KOAG kwam op 0-1 maar dat zou ook de enige voorsprong zijn deze wedstrijd. Na de gelijkmaker van Maddy pakte Avanti door naar 7-1. Een opmerkelijke rol de eerste helft voor de tweede aanval met Emma, Tess, Merijn en Radek. Zij zouden het maximale uit vier aanvallen halen en daarmee een belangrijke rol spelen in de 14-4 ruststand. In de tweede helft was van verslapping geen sprake. Aangestuurd door de coaches werd er fel uitverdedigd en was er de drive om te blijven scoren. Uiteindelijk zou Avanti maar liefst 25 doelpunten scoren, het hoogste aantal van dit seizoen. Eindstand 25-10.

Een belangrijk kampioenschap voor de spelers, speelsters en coaches. Maar ook voor de vereniging. Je wilt als club je hoogste juniorenteam zien acteren op het hoogste niveau alvorens ze door gaan stromen naar de senioren. Het is belangrijk dat ze op deze leeftijd tegenstand van niveau krijgen en zich daardoor verder ontwikkelen. Complimenten voor Bas, Karim en Tom hoe snel zij dit team op scherp hebben weten te zetten en aan het ontwikkelen zijn naar nog betere prestaties. Nu op naar de zaal om verdere stappen te gaan zetten. We kijken er naar uit!

Het kampioenschap werd uitgebreid gevierd in het clubhuis met taart, drinken en medailles. En natuurlijk toespraken van Mariska Zuidervaart namens de technische commissie en Erik Los als voorzitter van het bestuur.

Doelpunten: Emma (5), Justin (5), Merijn (4), David (3), Maddy (3), Radek (2), Tess (2) en Marjuka

Andere uitslag:
Fortuna A2 – IJsselvogels A1 11-10

Foto’s

Eindstand:

We are the champions….

Radek scoort de 25-10 in de slotseconden:

Emma uit een strafworp de 3-1:

Afstandsschot Merijn voor de 13-3:

De 18-7 uit een strafworp van Maddy:

Justin in de slotfase messcherp met de 22-8, 23-10 en de 24-10:

Publiek bedankt voor alle steun: