Avanti|Flexcom A1 kan zaterdag de ultieme kroon zetten op het toch al mooie seizoen. In een rechtstreeks duel met koploper Sporting Delta A1 kan het team van de ‘award-winning’ coaches Stefan Hogervorst en Henk-Jan Post op de slotdag van de veldcompetitie de titel grijpen in overgangsklasse C en daarmee promotie afdwingen naar de hoofdklasse.

Om een jaar na het kampioenschap in de eerste klasse opnieuw als eerste te eindigen, moet Avanti|Flexcom A1 zaterdag (11.15 uur, Sportcomplex Gravensingel), winnen van Sporting Delta. Bij elk ander resultaat is het feest in Dordrecht.

Het eerdere treffen tussen beide ploegen, op 20 oktober 2018 in Pijnacker, werd met 10-17 duidelijk beslist in het voordeel van Sporting Delta. “Er stond toen al veel druk op die wedstrijd en wij speelden heel matig”, kijkt Henk-Jan terug. Toch heeft hij veel vertrouwen in een betere afloop aanstaande zaterdag, waar de druk uiteraard nog veel groter zal zijn.

Henk-Jan: “Ik denk dat wij een betere ploeg hebben. We zijn gedurende het seizoen echt gegroeid. Al voor de zaal zag je dat het elke wedstrijd beter ging. En na de zaal hebben we een goede reeks neergezet met veel doelpunten tegen sterke tegenstanders.”

Een week nadat Avanti|Flexcom A1 de enige nederlaag van dit veldseizoen leed, morste Sporting Delta A1 een punt tegen TOP A1. Nadat beide ploegen daarna geen enkele fout meer maakten, wacht zaterdag de ontknoping en kan de A1 bij winst over Sporting Delta heen. Dat zou een unieke prestatie beteken, nadat vorig seizoen ook al in de laatste wedstrijd de titel werd gepakt in de eerste klasse. Bovendien zullen daarmee naast de D1, de C1 en de B1 ook de A1 op het hoogste niveau uitkomen. Een unieke situatie voor Avanti|Flexcom.

Maar daarvoor zal er wel eerst gewonnen moeten worden. Steun van het Avanti-publiek is daarbij onontbeerlijk. Daarom een oproep aan iedereen om naar Dordrecht af te reizen voor een mooie Avanti-dag. Want na het feestje dat ongetwijfeld zal losbarsten na het behalen van het kampioenschap, komen ook Avanti|Flexcom 2 en Avanti|Flexcom 1 in actie tegen Sporting Delta. De laatste kans om Rick, Nikki, Koen, Lisanne, Meike en Anneleen in actie te zien.

Een mooie Avanti-dag in Dordrecht. Zorg dat je erbij bent!

[MT]