Weer een knappe wedstrijd van Avanti | Post Makelaardij en weer geen punten. Tegen koploper KCC kon Avanti | Post Makelaardij lange tijd goed mee komen en vergat zelfs voor de rust verder uit te lopen. In de laatste fase van de tweede helft vielen de schoten niet meer goed en verdween de rust uit het team en ging de wedstrijd verloren. Na een 13-14 voorsprong bij de rust werd de eindstand 28-23 en verloren de Pijnackernaren de tweede helft met 15-9.

Avanti | Post Makelaardij speelde deze zaterdag weer zonder de geblesseerden Jordi van Zuidam en Nikki van Trigt, maar met Arie Vingerling en Floor Munnik in de basis. Net als in de thuiswedstrijd kreeg de ploeg van Marrien Ekelmans en Niels van der Steuijt enorm veel verdedigende druk te verwerken. Avanti speelde echter gedisciplineerd en zocht de juiste kansen. Stefan Hogervorst stond weer opgesteld tegen rebounder Mark Behrens en maakte voor de rust er zelfs vier van afstand. Avanti | Post Makelaardij vergat voor de rust verder uit te lopen. Verdedigend werd goed gespeeld, maar aantal knappe schoten van KCC viel binnen. Het was vooral de eerste vakkencombinatie die het verschil maakte. Avanti scoorde tien maal tegen KCC maar vier keer. De tweede opstelling was in het voordeel van KCC met negen voor en maar vier doelpunten voor Avanti. De Pijnackernaren gingen met een knappe 13-14 voorsprong de rust in.

In de tweede helft bleef Avanti knap bij tot zo’n tien minuten voor tijd. Aan de Pijnackerse kant vielen de ballen niet meer, KCC liep toen weg naar 26-20 en de wedstrijd was gespeeld. De KCC vakwissel Julian Middelkoop met Mark Behrens pakte goed uit. Er werd meer druk op Stefan Hogervorst gelegd en daarmee stokte de doelpuntenproductie van de eerste aanval. Arie Vingerling bleef ook tegen Mark Beherens in de tweede helft zijn rebound duels winnen. Eindstand 28-23 en KCC is nu verzekerd van deelname aan de play-offs.

Voor Avanti | Post Makelaardij wachten nog twee finales om het vege lijf te redden. Zaterdag 29 februari in Zeeland tegen TOP(A) dat door het verlies van Nieuwerkerk nog kans maakt op een play-off ticket en zaterdag 7 Februari de thuiswedstrijd tegen Fiks. Spannende weken nog.

Doelpunten: Judith Goedendorp (6), Merijn Sevenhuysen (6), Stefan Hogervorst (5), Arie Vingerling (2), Linda van der Zijden (2), Jitte Janssen en Tom Snaphaan.

Met dank aan Edwin Kroeze voor de headlines van de wedstrijd.

Foto’s van Peter van Dieren

Beelden wedstrijd