Wij zijn weer los. Na een heerlijke zomervakantie stond iedereen van de D1 weer te trappelen van ongeduld. Afgelopen zaterdag trapten we af met een oefenwedstrijd tegen KCR D1.

Na de zomerstop weer fris aan de start

Het is even wennen: een paar spelers zijn door naar de C. Maar met nieuwe teamgenootjes vanuit de E en de D lijkt er ook dit jaar weer een mooi talententeam aan de slag te gaan onder leiding van Alwin en Wijnand.

Ondanks de nieuwe teamsamenstelling was het veldspel was al heel behoorlijk voor een wedstrijd na 2 trainingen. Na een 10 minuten stond er al een voorsprong op de borden: Avanti was duidelijk een maatje te sterk voor KCR D1. Toch was de ploeg nog wat te makkelijk in de verdediging en ook met het afmaken in de aanval kan geoefend worden.

Als door een wesp gestoken gaf Alwin voor de rust nog flinke aanwijzingen die geen windeieren legden. De ploeg verdedigde strakker en KCR wist eigenlijk hier niet mee uit de voeten te komen. Mooie afstandschoten, lekkere doorlopen: het belooft wat voor de eerste helft competitie.

Alwin en Wijnand hebben nog een week om het perfecte plaatje te leggen om dan aan te treden in een pittige poule: Fortuna, Ondo en Refleks. Met wat Ajax-supporters onder de D1-aanhang moeten we gewoon terugdenken aan de Champions Leaugue 2018-2019: er liggen  mooie zaken in het verschiet. De komende weken stellen we de D1 nader voor!