Bijzonder zuur en misschien onterecht: het laatste verlies in de zaal. De E1 heeft ook deze zaterdag laten zien dat er een flinke stijgende lijn in het spel te zien is.

Vandaag tegen Korbis, een ploeg waarvan de vorige keer werd verloren. Maar dat zegt niets als we kijken naar de laatste 4 wedstrijden.

Beide partijen speelden goed. De eerste 10 minuten waren voor Korbis: 5doorloopballen gingen erin en wij konden deze lastig verdedigen. Door een echte buzzer beater van Daan werd de achterstand verkleind naar 5-4. Manon wist de ploeg op scherp te zetten en de verdediging stond als een huis de tweede 10 minuten; de E1 nam de voorsprong over.

Het bleef gelijk opgaan en de E1 wist het eigen goede spel weer op te pakken. Nog net wat strakker gooien, zodat het schieten makkelijker gaat. Maar gelet het aantal schoten gaat dat ook goed.

Helaas duurde de wedstrijd 2 minuten te lang. Een strafworp die niet werd gegeven en te snel influiten zorgden ervoor dat wij even van de wijs waren. En zo kwam Korbis op 13-11. Een gelijkspel was zeker op zijn plaats geweest, maar helaas.

In deze poule was iedereen aan elkaar gewaagd en onze kanjers hebben flinke sprongen gemaakt. Dat mogen zij nu op het veld laten zien. In de oefenperiode mogen wij oefenen tegen 2 hele goede ploegen. Daarna proberen wij de titel weer binnen te halen. Heerlijk weer het veld op, met een mooi zaalseizoen achter de rug.

De zaal sloten we af met een groepsfoto. In het veld is er een echt team, buiten het veld kan het team steunen op een ware supporterschare die het ook goed met elkaar kunnen vinden. Er wordt zelfs gesproken over een trainingsweekend. De vraag is alleen waarom die aan het eind van het seizoen wordt gepland…..