Vooraf hadden Marrien, Niels en de rest van de selectie en staf wel gehoopt dat de clinic voor de jeugd een succes zou worden. Maar dat meer dan 130 kinderen de uitdaging aangingen om Rick te verdedigen, van Jordi te leren hoe een one-hander te scoren of een reboundduel aan te gaan met Ruben L., dat had niemand durven dromen.

Al ruim voor de aanvangstijd van 10.30 uur stonden de eerste kinderen van de D, E en F te trappelen voor de ingang van de zaal. Voor het eerste deel van het programma hadden zich 83 kinderen opgegeven. Zij werden onder leiding van spreekstalmeester Marrien aan het werk gezet, samen met spelers van de selectie. Zo werden er partijvormen gespeeld, techniek en handelingssnelheid geoefend, maar het mooiste waren natuurlijk de onderlinge duels tussen jeugdspelers en hun grote voorbeelden. Maar daarvoor moest Rick wel eerst als Superman worden binnengehaald.

Er volgden leuke duels tussen de kinderen en de selectiespelers, aan elkaar gepraat door Marrien.

Halverwege nam de A, B en C jeugd met 52 kinderen de plaats in van hun jongere clubgenoten, maar voor zij mochten beginnen, maakte Nicoline de Bakker eerst deze indrukwekkende foto.

Omdat het eerste op tijd weg moest om in de Haagse Korfbaldagen van VEO te winnen, werd nu begonnen met de onderlinge duels. Hier nam de afvaardiging van de A1 (Merel, Nathan en Tim) het op tegen Nikki K., Ruben L. en Tom V. Als enige gingen zij 1:1 het duel aan (de rest van de jeugdspelers was altijd in overtal) en niet zonder succes. Al binnen enkele seconden had Nathan de bal erin liggen. En in de tegenaanval konden de selectiespelers geen potten breken.

Dan had Ruben P. meer succes. Hij moest het in een 1:1 duel opnemen tegen zijn broer Thijs. Een benutte strafworp voorkwam voor Ruben dat hij nog lang iets uit te leggen heeft.

De clinic was een groot succes en zeker voor herhaling vatbaar.

AvantiTV was uiteraard aanwezig, dus binnenkort in aflevering 27 kunnen ook die paar jeugdleden die er niet bij waren dit keer, zien waarom ze volgende keer zeker van de partij moeten zijn.

Met dank aan het enthousiasme van alle selectiespelers en staf.

Foto’s Nicoline de Bakker

[MT]