Pijnacker – Nog vijf wedstrijden, dan zwaait Manon Ballings af als vertrouwd gezicht in de hoofdmacht van Avanti/Post Makelaardij. Op de kop af 11 jaar na haar debuut, op 17-jarige leeftijd bij Futura in Den Haag. Een wedstrijd waarin ze haar eerste van 179 doelpunten in het eerste maakte.

Dit seizoen kon Manon na lang blessureleed eindelijk weer vol meedraaien en was ze recent nog te bewonderen in de spannende play-off wedstrijden. En omdat ze nog maar 28 jaar is, zag niet iedereen haar aangekondigde vertrek aankomen. “Ik heb lang getwijfeld en het blijft ergens ook wel dubbel aanvoelen, omdat ik al zo lang korfbal. Maar het is wel goed zo. Het spelletje vind ik nog steeds erg leuk, maar de fysieke belasting wordt wel groter. Bovendien ik wil af van de verplichtingen en bijvoorbeeld op vakantie of weekendjes weg kunnen”, aldus Manon, die haar teamgenoten dinsdag op de hoogte heeft gebracht.

De speelster sluit haar carrière met een goed gevoel af. “Los van de blessures heb ik heel veel leuke dingen meegemaakt in de tijd dat het BWD op z’n hardst was.”. Nog drie wedstrijden is Manon in Pijnacker binnen de lijnen te bewonderen. Te beginnen zaterdag 14 mei.