Met een 21-25 overwinning op Meervogels/Fisica heeft Avanti | Flexcom zich definitief veilig gespeeld in de Hoofdklasse. De Meervogels zijn door dit resultaat de tweede degradant naast SDO/Blijwerkt.

Het Avanti vak

Laten we toch nog maar even twee jaar teruggaan in de tijd, 13 punten uit 12 wedstrijden en nog twee te gaan. Uiteindelijk resulteerde dat in een plek in de Kruisfinales. Dit seizoen heeft Avanti met nog twee wedstrijden te spelen ook 13 punten, en wat als er in Kamerik geen complete offday was geweest… Maar dit jaar is het niet meer mogelijk de kruisfinales nog te halen.

Time out in de eerste heflt

In een lekker gevulde Veur, veel Avanti publiek ook, maken de twee ploegen er een spannend potje van. Marrien en Niels starten met Stefan, Rick, Judith en Nikki Klijn voor de korf en Jordi, Tom, Nikki van Trigt en Sophie in de verdediging.
Weinig tekening in de strijd de eerste helft, veel balverlies en weinig doelpunten. Meervogels komt op een 9-8 voorsprong door Mike Roos. Nog 5 minuten in de eerste helft dan. Toch gaat Avanti met een 10-11 voorsprong naar de kleedkamer. Tom , Jordi en Rick met al weer zijn 5e in de eerste helft zijn de laatste doelpuntenmakers. Opvallend is dat het 2e aanvalsvak in de eerste helft slechts tot 13 schotpogingen komt. Desondanks wel een mooi rendement met drie scores hieruit. Het eerste aanvalsvak komt tot 39 pogingen.

Sterke pot Jordi, vooral verdedigend een enorm aantal steals. Hier bij de 3-4 uit een strafworp.

In de tweede helft wordt er veel gewisseld. Angelo en Rick wisselen elkaar regelmatig af en Manon komt in het veld voor Judith. Het blijft spannend. Bij 14-15 mist Avanti een tweede strafworp maar gelukkig kan Meervogels niet profiteren. Rick, Tom, Nikki T, Stefan en Manon schieten Avanti naar 15-20 en met nog 10 minuten te spelen lijkt de wedstrijd beslist. De Meervogels komen toch weer terug tot 21-23. Maar Nikki Klijn en Stefan, met een enorm droog afstandschot, beslissen de wedstrijd. Eindstand 21-25. Gelukkig volgend jaar weer Hoofdklasse in Pijnacker in de zaal.

Wat een heerlijke doorloop. De master op zijn best voor 14-16 en  al weer de 50e dit zaalseizoen.

Helaas voor Judith de eerste wedstrijd voor Avanti zonder doelpunten. Heel knap om 19 wedstrijden achter elkaar te scoren.

Nu even een welverdiend weekje rust voor iedereen en dan nog twee thuiswedstrijden tegen SDO en TOP.

Doelpunten: Rick van den Blink(7),Stefan Hogervorst(6),Jordi van Zuidam(4),Tom Snaphaan(3),Manon Ballings(2),Nikki van Trigt(2),Nikki Klijn(1)

Onze clubtopscorer vandaag weer 6 stuks

Uitslagen: