Een nieuw seizoen is altijd weer een spannend moment. Niet alleen voor de kinderen die nerveus wachten bij de digitale brievenbus tot het blad waarin de ploegen bekend worden gemaakt op de virtuele mat ploft. Ben ik gekozen in een selectieteam? Met wie zit ik in een ploeg? Wie zijn mijn trainers?  Ook voor ouders is dit een bijzonder moment. Is het talent van mijn kind eindelijk ontdekt? En vooral: met welke andere ouders sta ik dit seizoen langs regenachtige velden of zit ik op verlaten tribunes tijdens verre uitwedstrijden? Kortom: wordt het een beetje een gezellig seizoen?

De kinderen van Avanti/Post Makelaardij A5 konden die vraag na het lezen van de namen in het blad al wel beantwoorden, maar voor sommige ouders was het nog even afwachten. Tot afgelopen zaterdag. Na de met 16-9 gewonnen wedstrijd tegen Reeuwijk A1, kwamen ze in de kantine bij elkaar, samen met de spelers, sponsor Ergotherapie Pijnacker en de trainers Sander en Sten om onder het genot van zelfgebakken cake en brownies het seizoen gezellig te openen en elkaar beter te leren kennen. De contouren van het spel dat beide oefenmeesters hun team willen bijbrengen wordt al aardig zichtbaar. Niet alleen in de stand (de volle buit uit drie wedstrijden en een doelsaldo van +10 tegen twee A1 teams en een A2). Ook binnen de lijnen wordt grote vooruitgang geboekt. En na zaterdagmiddag is ook de fanclub van de A5 helemaal voorbereid op een gezellig seizoen.

Moe maar voldaan na de derde zege op rij praat Avanti/Post Makelaardij A5 nog even na.