Pijnacker – Tegenover het eerder bekend geworden vertrek van Jitte Janssen, die in verband met haar studie naar Maastricht verhuist, staat de komst van maar liefst twee nieuwe vrouwelijke talenten. Mirthe van Staalduinen en Amy Peper maken beide de overstap van Fortuna/Delta Logistiek naar Avanti/Post Makelaardij.

Mirthe van Staalduinen:

De 22-jarige Mirthe begon haar korfbalcarrière bij ONDO in ’s-Gravenzande, waar ze op 17-jarige leeftijd vertrok naar het Haagse Achilles, om daar direct op te vallen bij de scouts uit Delft. “Ik heb het jaar daarna bij Fortuna in de A1 gespeeld, samen met Tom, Merijn en Angelo”, aldus de 22-jarige korfbalster die de afgelopen drie seizoen met Fortuna 2 acteerde in de reserve-Korfbal League.

Mirthe: “Ik heb het drie jaar in de selectie van Fortuna heel erg naar mijn zin gehad, maar ik merk dat ik ook toe ben aan een nieuwe uitdaging. Ik heb altijd de ambitie gehad om nog een keer in een eerste team te spelen en bij Fortuna is dat helaas niet haalbaar.”

Over twee weken hoopt de nog altijd in ’s-Gravenzande woonachtige korfbalster haar studie Communication & Multimedia design af te ronden en aan de slag te gaan als ontwerper van websites en apps. Korfballend liggen haar specialiteiten bij het creëren van kansen rond de korf en haar creativiteit om anderen beter te laten spelen.

Amy Peper

De pas 17-jarige Amy Peper komt haar zus Yona achterna naar Avanti. “Ik moest eigenlijk nog een jaar in de A1 spelen, maar ik heb sterk het gevoel dat mijn tijd bij Fortuna is uitgespeeld”, licht het jeugdige talent haar overstap toe naar de club in haar woonplaats Pijnacker. “Sinds ik vier ben speel ik al bij Fortuna, waar ik alle eerste jeugdteams heb doorlopen. Maar op een gegeven moment keek ik naar mijn eigen ontwikkeling en plezier en moest ik toegeven dat ik dat toch een beetje verloren was. Ik hoorde alleen maar positieve verhalen over Avanti, waar ik me ook kan ontwikkelen en waar het bovendien heel gezellig is.”

Dus stuurde de 6-VWO leerling, die momenteel midden in haar eindexamen zit en na de zomer aan een studie rechten in Leiden hoopt te beginnen, een berichtje naar Henk-Jan met de vraag of er een plekje voor haar bij Avanti zou zijn. “Het antwoord was ja, dus toen heb ik alle voors en tegens nog eens op een rijtje gezet en de knoop doorgehakt. Dat ik alleen maar positieve verhalen over Avanti had gehoord, maakte mijn keuze wel gemakkelijk.”

Ondanks dat ze officieel nog een jaar in de junioren mag spelen, gaat Amy voor een plek in de selectie, waar ze vooral een dienende speelster zal zijn. “Ik ben een die-hard teamplayer, en vind het leuk om mensen vrij te spelen”, kijkt zij net als Mirthe met veel plezier vooruit naar dit nieuwe avontuur.

En Avanti/Post Makelaardij kijkt met veel plezier met ze mee!

[MT]