Zou het dit jaar eindelijk eens lukken de Mr@-wisselbeker in Pijnacker te houden? Op vrijdag 17 mei vond het jaarlijkse recreantentoernooi bij Avanti plaats. Acht teams hadden zich aangemeld en verdeeld over twee poules werd er gezellig gekorfbald en om de winst gestreden. In poule 1 speelden de midwekers van Avanti tegen Achilles, KCR en Lynx. Dat ging zo goed, dat zij eerste werden in de poule.

In de andere poule speelde het oud-12e van Avanti. Die hadden een zware dobber aan Dijkvogels, Fortuna en KVS. Zij eindigden tenslotte als vierde in hun poule. Dijkvogels en KVS moesten door middel van strafworpen bepalen wie er tweede werd, want zowel het aantal doelpunten als het onderling resultaat was gelijk. Nog nooit gebeurd in al die jaren! Uiteindelijk werd KVS tweede in de poule.

De finalewedstrijden werden tegelijk gespeeld. Achilles speelde met KVS om de 3e en 4e plaats. Deze wedstrijd werd door KVS met 3-2 gewonnen. De wedstrijd om de 1e en 2e plaats ging tussen de midwekers van Avanti en Fortuna. Deze werd met 2-0 door Fortuna gewonnen, dus zij mochten de wisselbeker meenemen naar Delft.

Alle teams waren erg enthousiast en de sfeer zat er goed in. Na de wedstrijden was er taart voor de winnaars en voor alle teams een lekker hapje en drankje. Er werd op het terras nog lang nagenoten en – gekletst door de teams.

Denk je nou … daar wil ik volgend jaar ook bij zijn, kom dan eens kijken en meedoen bij de training van de midwekers. Zij trainen op donderdagavond van 20.00-21.00 uur op het gras bij Avanti. Van harte welkom!!! Voor meer informatie kan je ook een mailtje sturen naar midwekers@avantikorfbal.nl.