Een mooie prestatie van het team van Enno Verhoef om ook dit jaar te winnen bij Nic/Alfacollege. De selectie heeft om een of andere reden hele mooie herinneringen aan Groningen. En het is altijd fijn als je na bijna 500km heen en terug in de auto de punten uit je tas kunt halen. Na het kampioenschap vorig jaar in de reserve overgangsklasse heeft Avanti | Flexcom nu vier punten uit drie wedstrijden in de reserve Hoofdklasse en dat is een mooie opsteker. Er zitten nog voldoende mogelijkheden voor groei in dit team en daarmee de belangrijke taak om elke week beter te gaan worden.

Alle spelers en speelsters kwamen deze wedstrijd tot scoren en opvallend deze keer was het hoge aantal damesdoelpunten (15 van de 23) voor Avanti. De dames van Avanti | Flexcom kregen er maar twee tegen en overvleugelden daarmee hun opponenten. De basis voor de overwinning werd gelegd in de eerste helft waar Avanti | Flexcom maar liefst vijfmaal de volle buit haalde uit een aanval. Met een zeer ruime 8-15 voorsprong werd de rust bereikt. In de tweede helft werden de punten per aanval verdeeld en eindigde de wedstrijd in een 17-23 eindstand.

Doelpunten: Meike Noorlander (6), Sabrina Breve (3), Lisanne Bosma (3), Koen Ruigrok (3), Tom Vreugdenhil (3),  Brend Dingenouts (2), Kirsten Tuinder (2) en Joey de Jong.

Andere uitslagen:
Nieuwerkerk 2 – PKC/SWKGroep 3 10-6
TOP(A) 2 – GKV/Enomics 2 11-10
Rohda 2 – Sporting Delta 2 17-15

Stand reserve Hoofdklasse B

Zaterdag 29 September ontvangt Avanti | Flexcom 2 koploper TOP 2 uit Arnemuiden. Een hele mooie graadmeter voor het team van Enno Verhoef om te kijken hoever ze al zijn in de teamontwikkeling. Toeschouwers meer dan welkom. Start: 14.30 uur.