Interview met Heidi van der Heiden

Wil jij graag (nog) meer betrokken zijn bij Avanti? Dan kun je bardiensten doen, je aanmelden als contactouder of lid zijn van een commissie. Vind je het leuker om precies te weten wat er speelt binnen de vereniging en de juiste mensen met elkaar in contact te brengen? Dan is dit je kans: het bestuur zoekt een nieuwe secretaris. Benieuwd wat je gaat doen? Heidi is 5 jaar secretaris geweest en vertelt haar ervaringen.

Waarom is het zo leuk om secretaris van Avanti te zijn?
Als secretaris ben je een soort spin in het web voor mensen binnen én buiten de vereniging. Veel mensen sturen jou informatie of stellen vragen. Dit verspreid je onder de juiste personen. Hierdoor ben je altijd op de hoogte en heb je veel contact met mensen. Dat maakt het zo leuk.

Wat zijn de taken van een secretaris?
Eigenlijk doe je allerlei dingen. Je houdt de algemene mailbox bij, dus je beantwoordt mails of stuurt informatie of vragen door aan de juiste mensen. Daarnaast notuleer je de bestuursvergaderingen en Algemene Leden Vergadering en maak je hier de uitnodigingen en actielijsten voor. De afgelopen jaren heb ik nog andere taken op mij genomen. Zoals het coördineren van contactouders, versturen van beterschapskaarten en bijhouden van de agenda van het clubhuis. In het komende seizoen gaan we (een aantal van) deze taken verdelen over de andere bestuursleden.

Hoeveel uur ben je er per week mee kwijt?
Het is niet elke week hetzelfde. Wel is het handig als je dagelijks de mailbox bijhoudt, dat kost ca. 10 min per dag. Vergaderingen duren 2 uur, waarvan er ongeveer 10 per seizoen zijn. Met het voorbereiden en bijwonen ben je per keer ongeveer 4 uur bezig (uitnodiging maken en versturen, agenda opstellen, vergadering bijwonen en uitwerken, actielijst bijwerken).

Is het belangrijk dat je de vereniging al goed kent?
Het is fijn als je al wat mensen binnen de vereniging kent, maar dat is absoluut geen vereiste. Het gaat erom dat je uiteindelijk weet wie waar verantwoordelijk is. Dus als je het leuk vindt om snel mensen te leren kennen is dat ook prima.

Heb je nog meer vragen of wil je je gelijk aanmelden als secretaris? Stuur een mail naar secretaris@avantikorfbal.nl en we nemen contact met je op.