Pijnacker – Lang heeft het erom gespannen, maar vrijdag rond het middaguur werd de bittere knoop definitief doorgehakt. De nieuwe kunstgrasvelden van Avanti/Post Makelaardij zijn zaterdag 26 augustus niet gereed om de eerste wedstrijden op te korfballen. Daarmee loopt de aanleg verdere vertraging op en moeten de selectie en andere teams voor het tweede weekend op rij op zoek naar alternatieve locaties in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Nadat vorige week de driekamp voor Avanti/Post Makelaardij 1, 2, A1 en A2  al niet in Pijnacker kon plaatsvinden, was wel duidelijk dat het compleet afronden van het werk voor dit weekend een utopie was. Maar met alleen het hoofdveld gereed en nog zonder alle bestrating en hekwerk, viel prima te leven en zouden verschillende teams hun oefencampagne op eigen terrein in elk geval kunnen starten. De druk op de aannemer werd opgevoerd om zich aan de afgesproken planning te houden, het aantal werklui werd verhoogd, er werd donderdagavond zelfs nog doorgewerkt. Maar opnieuw  bleek het niet mogelijk de afgesproken planning na te leven.

Aanvankelijk werd de slechte zomer als excuus aangedragen, maar wie de afgelopen periode aan de Sportlaan polshoogte kwam nemen, heeft helaas moeten concluderen dat ook tijdens droge dagen de bedrijvigheid op het terrein vaak met een vergrootglas moest worden gezocht. Ook de afgelopen twee weken nog. Het lijkt er dus sterk op dat te laat is opgeschaald en de druk opgevoerd om de gemaakte afspraken na te komen,  waardoor de aannemer nu opnieuw in tijdsnood komt. Heel spijtig, maar niets aan te doen dan de druk erop houden om ervoor te zorgen dat we nu wel zo snel mogelijk op de velden kunnen trainen en wedstrijden spelen.

De thuiswedstrijden die voor zaterdag gepland staan, worden nu elders gespeeld:

• 15.30 uur Fiks 1 – Avanti/Post Makelaardij 1 (terrein Fiks, Oegstgeest)
  • 14.00 uur: Fiks 2 – Avanti/Post Makelaardij 2 (terrein Fiks, Oegstgeest)
  • 17.00 uur: Fortuna 3 – Avanti/Post Makelaardij 3 (terrein Fortuna, Delft)
  • 12.30 uur: Avanti/Post Makelaardij B1 – Die Haghe B1 (terrein Excelsior, Delft)

Houd de website, het blad en de sociale media in de gaten voor het laatste nieuws en trainings- en wedstrijd locaties voor de komende week.

De stand van zaken aan de Sportlaan op dit moment: