2020 was voor iedereen een moeilijk jaar, ook voor Avanti /Post Makelaardij. Veel evenementen konden door de corona maatregelen geen doorgang vinden. Wat wel kon doorgaan, betekende heel veel werk achter de schermen om alles in lijn met de RIVM-maatregelen te organiseren. We kunnen als vereniging trots zijn op de inzet en kunde van de vele vrijwilligers die dat elke keer toch weer goed weten te regelen.

Maar wat missen we toch allemaal die gezellige zaterdagen op het veld en in ons clubhuis. Toch is er door de inzet van een groot aantal vrijwilligers een aantal activiteiten georganiseerd. En wel op zeer creatieve wijze. Voorbeelden hiervan zijn een succesvolle online pub quiz, het sinterklaasjournaal en de fietslampjesactie voor de jeugd. Ook werd er onderhoud rond de kantine uitgevoerd.

Ondanks de afgebroken competitie kon er in juni toch een flink aantal kampioenschappen genoteerd worden. Deze keer was de kampioenenparade door de corona maatregelen alleen op papier. Door het schrappen van de zaalcompetitie blijft Avanti ook in de zaal op Hoofklasseniveau spelen. Een nieuw trainersduo kwam voor de seniorenselectie te staan. Tom Kalkman en Henk Jan Post namen het stokje over van Marrien Ekelmans en Niels van der Stuijt. En dit resulteerde in een zeer succesvolle start van de veldcompetitie, waar Avanti meedraait in de top van de Hoofdklasse.

Gelukkig is de weg naar het nieuwe normaal inmiddels ingezet. In de zaal gaan er helaas geen
wedstrijden meer gespeeld worden in het nieuwe voorjaar. We staan allemaal te trappelen om weer los te gaan en te kunnen gaan genieten van alle activiteiten in en rond de velden. En hoe mooi zou het zijn als we weer in groten getale langs de lijn onze favorieten kunnen aanmoedigen en de zaterdag kunnen afsluiten met een hapje en een drankje op het terras of in ons clubhuis. Blijf geduldig en we houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen. Mocht je nog een creatief idee hebben voor een activiteit tijdens de korfballoze periode, schroom dan niet dit met ons te delen.

Een mooi en vooral gezond 2021 !

Johan Diepens,
namens het bestuur van Avanti/Post Makelaardij