Beste Avantianen,

Allereerst willen we de sponsors bedanken die ons super geslaagde weekend in Barcelona mede mogelijk hebben gemaakt:

Post Makelaardij
HN Post en Zonen
Muta Sport
Cas Lamens
Pedicure Pijnacker
Jahokom
Sportcafe De Fakkel
Korfbaltotaal.nl
Restyles.nl
Dalo Services BV
MomaMozaik en Massage studio
Slijterij JP Alsem

Het was een weekend om niet snel te vergeten met een erg leuke groep. Nadat we donderdagavond laat in het appartement aangekomen waren, zijn we zaterdag gestart met een wandeling naar de Ramblas. Daar aangekomen kon iedereen even zijn eigen ding doen voordat we een gezamenlijke lunch op de Ramblas hadden. Even een goede bodem kweken voor de fietstocht die ’s middags gepland stond. Die fietstocht met gids was een mooie gelegenheid om de belangrijkste en mooiste plekjes van de stad te zien en daar een kleine uitleg over te krijgen van de gids. Vrijdagavond met z’n allen uit eten(terwijl er overal groepjes de wedstrijd van Avanti A1 en de Korfballeague opening aan het kijken waren op mobieltjes), en na het eten lekker op stap. Na zaterdag uitgeslapen te hebben kon iedereen lekker z’n eigen gang gaan in Barca, er waren groepjes die weer een fiets hebben gehuurd om de stad verder te verkennen, er werden terrasjes bezocht en er werd nog wat gewinkeld. ‘S avonds een heerlijke pasta maaltijd bereidt door een aantal meiden en afgesloten met een leuke quiz; ranking your teammates (afgeleid van het bekende Ranking the stars van Paul de Leeuw). De zondag stond in het teken van korfballen, eerst werd er een clinic gegeven aan een groep van de plaatselijke vereniging Castellbisbal. Leuk om te zien dat de clinic zo enthousiast werd ontvangen. Aansluitend speelde het 2de een wedstrijd tegen een heel aantal van de spelers die daarvoor de clinic hadden gekregen. Het 2de had wat opstart problemen maar wist dat recht te zetten in een goede 2de helft wat resulteerde in een mooie overwinning.

Daarna het 1ste tegen het nationale team van Catalonie. Het was lastig wat voor niveau er te wachten stond, het 1ste startte daarom scherp om niks aan het toeval over te laten. Al snel werd uitgelopen naar een vrij ruime voorsprong. Wel mooi was om te zien dat de Catalanen geen moment opgaven en tot het laatst zoveel mogelijk weerstand probeerde te bieden. Na de wedstrijden gespeeld te hebben nog even naar de plaatselijke hamburgtent geweest waar we het weekend af hebben gesloten voor we naar het vliegveld gingen om terug naar Nederland te vliegen.

Al met al dus een zeer geslaagd weekend! Er zijn ook nog wat beelden gemaakt om een nog betere kijk te geven op wat we allemaal gedaan hebben het weekend, die volgen later via Avanti TV!

Zaterdag 16-11 Avanti-Rhoda

Dan even kijkend naar aankomende zaterdag wanneer de zaalcompetitie weer begint. Graag zouden we dit jaar weer een beroep op jullie willen doen. Afgelopen jaren was het elke thuiswedstrijd weer een genot om voor een volle Viergang te spelen. We hopen er daarom op dat dit jaar weer de Viergang ook elke week weer vol zit, beginnend daarmee aankomende zaterdag. Wij willen er dit jaar weer alles voor doen om elke wedstrijd het onze tegenstanders zo moeilijk mogelijk te maken, wat hopelijk resulteert in een aantal spannende wedstrijden met mooie overwinningen.

Steunen jullie ons daar dit jaar ook weer in?!?!

We zien jullie allemaal graag zaterdag in de Viergang

17.30 Avanti/Post Makelaardij 2-Rohda 2

19.10 Avanti/Post Makelaardij 1-Rohda 1