Bij een succesvolle Clubfundactie sparen verenigingen en hun leden voor gratis fanartikelen waar zij zelf of hun team op staan. Promotie van de actie gaat naast posters en borden in de winkel en op de verenigingen, voornamelijk digitaal via e‐mail en social media.

Op de promotie items staan alleen ‘promospelers’ welke door de vereniging zijn aangegeven na toestemming van het betreffende lid en eventueel diens ouders.

De unieke websites die iedere fotodeelnemer wordt aangeboden kan alleen door henzelf met de unieke inlogcode worden geopend en beheerd. Zij bepalen zelf óf ze hun daaraan gekoppelde FANshop willen delen via e‐mail of social media als facebook, twitter en
whatsapp. En daarbij bepalen ze zelf wie het mag zien.

Indien door gebruik te maken van de deelfunctie de link van een fanshop terecht zou zijn gekomen bij een onbekend en niet gewenst persoon en deze persoon besluit een product met foto te bestellen dan is het zo georganiseerd dat dit nog steeds geen kwaad kan. Ten
eerste kunnen website beheerders altijd bestellingen beheren en verdachte bestellingen cancellen. Indien dit niet is gedaan dan betekent dit dat het product wel wordt gemaakt, maar aangezien alle in iemands FANshop bestelde artikelen aan het eind van de actie aan de
FANshop eigenaar worden uitgereikt, maar uiteraard niet aan deze onbekende of niet gewenste koper wordt afgegeven. De eigenaar van de bewuste FANshop heeft er wel mooi een extra artikel bij!

Verder goed te melden dat Clubfund alle foto’s en e‐mailgegevens als ingevoerd in de websites na afloop van de actie binnen afzienbare tijd vernietigd. De eerste periode worden ze nog bewaard voor eventuele vervangende bestellingen mocht een product niet geheel juist zijn uitgeleverd.

Zie voor meer informatie ook de speciale Avantipagina bij clubfund.nl.

Team Clubfund.nl