Voor het komend zaalseizoen zijn we op zoek naar mensen die het leuk vinden om juryvoorzitter, schotklokbediener of tijd/scorebediener te worden. Als jurylid maak je de wedstrijden van Avanti 1, 2 en B1 van dichtbij mee!

De jurytafel is onderdeel van de arbitrage bij de wedstrijden van Avanti 1, 2 en B1. De wedstrijden zijn altijd op zaterdag in de Viergang. Een jurylid zit 4 à 5 wedstrijden per jaar aan de jurytafel. Wat houden de functies precies in?

Juryvoorzitter

Als juryvoorzitter zorg je voor een goed functioneren en aansturen van de schotklokbediener en de tijd/scorebediener. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het juist en tijdig aangeven van de wissels en time-outs. Uiteindelijk val je onder de verantwoordelijkheid van de scheidsrechter en zijn assistent. Wedstrijden van Avanti 1 worden door een externe juryvoorzitter begeleid, de wedstrijden van Avanti 2 en B1 doen wij zelf.

Schotklokbediener

Als schotklokbediener zorg je voor de juiste bediening van de schotklok. Je valt onder de verantwoordelijkheid van de juryvoorzitter.

Tijd/scorebediener

De tijd/scorebedieners zorgen voor een juiste bediening van de tijd- en scoreklok en vallen onder de verantwoordelijkheid van de juryvoorzitter.

Wie zoeken we?

Voor de 3 functies is diepgaande regelkennis niet noodzakelijk, maar enige regelkennis en kennis van de gang van zaken rondom een wedstrijd is wel een pré. Eventuele ouders met korfbalervaring nodigen wij nadrukkelijk uit te reageren.

Om je optimaal voor te bereiden, organiseert het KNKV cursusavonden en kun je oefenen bij trainingen van Avanti 1 en 2. Exacte data en tijden zijn nog niet bekend; die worden t.z.t. bekend gemaakt.

Ben je geïnteresseerd of wil je meer informatie, bel dan Erik van der Veen of stuur hem een email:

erikvdv1@gmail.com