Voor het komend zaalseizoen (2018/2019) heeft Avanti maar liefst 4 teams die met de schotklok gaan spelen. Daarom zijn we weer op zoek naar mensen die het leuk vinden om schotklokbediener of tijd/scorebediener te worden. Als jurylid maak je de wedstrijden van Avanti 1, 2, A1 en B1 van dichtbij mee!

De jurytafel is onderdeel van de arbitrage bij de wedstrijden van Avanti 1, 2, A1 en B1. De wedstrijden vinden altijd plaats op zaterdag in de Viergang. Een jurylid zal circa 4 of 5 wedstrijden per jaar aan de jurytafel zitten. Wat houden de functies precies in?

Schotklokbediener: De schotklokbediener zorgt voor een juiste bediening van de schotklok. Hij/zij valt onder de verantwoordelijkheid van de juryvoorzitter.

Tijd/scorebediener: De tijd/scorebedieners zorgt voor een juiste bediening van de tijd- en scoreklok. Hij/zij valt ook onder de verantwoordelijkheid van de juryvoorzitter.

Voor de twee functies is diepgaande regelkennis niet noodzakelijk, maar enige regelkennis en kennis van de gang van zaken rondom een wedstrijd is wel een pré. Eventuele ouders met korfbalervaring nodigen wij nadrukkelijk uit te reageren. Om je optimaal voor te bereiden is er de mogelijkheid om te oefenen voorafgaande aan het zaalseizoen bij de trainingen van Avanti 1 en 2, als ook bij oefenwedstrijden, zoals op de Haagse Korfbal Dagen (HKD), begin november 2018. Exacte data en tijden zijn nog niet bekend. Dit wordt t.z.t. bekend gemaakt.

Ben je geïnteresseerd of wil je meer informatie, bel of stuur ons dan even een mailtje.

Erik van der Veen
erikvdv1@gmail.com