Valto-speelster Judith Goedendorp (21) verhuist deze zomer met haar trainer/coach, Marrien Ekelmans, mee naar Avanti | Flexcom. De bijna afgestudeerd student Verpleegkunde is bezig aan haar derde seizoen in De Lier, nadat ze het korfballen leerde bij ODO in Maasland.“Ik heb altijd de ambitie gehad te ontdekken hoeveel er uit mijn korfbalcarrière te halen valt”, licht Judith haar aangekondigde transfer toe. “Qua leeftijd en ontwikkeling ben ik klaar voor een stap hogerop. Bovendien rond ik deze zomer mijn studie af en heb ik inmiddels mijn rijbewijs. Ik vond het erg jammer dat Marrien aankondigde te gaan stoppen bij Valto, dus toen hij me mee vroeg naar Avanti ben ik daar serieus over na gaan denken.”

Judith heeft haar nieuwe ploeggenoten dit Korfbal League-seizoen al een paar keer in actie gezien. En ook BWD is haar inmiddels niet meer onbekend. “Als je ziet hoe de supporters de spelers vertrouwen blijven geven, dan zegt dat wel wat over de vereniging.” En ook via AvantiTV heeft ze al een kijkje kunnen nemen binnen de vereniging, die ze na de zomer met het vrijpassen van medespelers en haar schot komt versterken.

[MT]