Op vrijdag 10 mei j.l. is er door de Vrienden van Avanti een bier- en wijnproeverij georganiseerd met de hulp van Pieter Hoevers (voor de bierproeverij) en Robert Verboon van stichting Kwasa (voor de wijnproeverij).

Pieter heeft op deze avond voor 10 biertjes gezorgd die van Nederlandse bodem  kwamen en daar e.e.a. over verteld.

Namens stichting Kwasa waren er Anna en Jan die samen over 10 verschillende wijnen uit Zuid Afrika hebben verteld en ons hebben geleerd waar we op moesten letten bij het proeven van de diverse wijnen.

Aan het eind van de gezellige, lekkere en leerzame avond konden de diverse wijnen besteld worden. De opbrengst hiervan kwam ten goede aan het HIV project van Zintathu Luvalo voor begeleiding in lokale klinieken in Zuid Afrika dat door de stichting Kwasa wordt gesteund. Robert is de voorzitter van deze stichting.

Namens  stichting Kwasa willen we iedereen die deze avond aanwezig was bedanken voor het mooie bedrag van 352 Euro dat deze avond bij elkaar is gebracht voor het HIV project.

Kijk op de website van Kwasa voor meer informatie over de projecten.