De mijmering, de reactie van het BWD én het mooie introfilmpje van Marijn Diepens kondigde het al aan, de Viergang moest op z’n kop. En de Viergang ging op z’n kop. Het stokje van de oude garde van het BWD is opgepakt, door iedereen, inclusief de selectie. Want binnen en buiten de lijnen was er ouderwetse blue white dynamite!

De C1 en C2 begonnen al met sfeer maken tijdens de wedstrijd van het tweede en dat is geheel terecht. Avanti/Post Makelaardij 2 is op ramkoers voor het kampioenschap en is, onder leiding van Enno, aan een geweldige reeks bezig. Brend die nog even de A1 invaldames oppept en complimenteert, het zijn kleine dingen die laten zien dat ‘Mijn Avanti’ een trotse club van én voor iedereen is.

Na de overwinning van het 2e volgde het hoofdgerecht van de avond. Oplopen in de spotlight, confetti, licht-sticks en bovenal een non-stop zingende BWD zorgde voor een fantastische ambiance die de ploeg zichtbaar goed deed.

Een gelijk opgaande strijd leek bij een gaatje van 11-16 voor TOP in de tas. Hangende koppies, niet voor lang, die gingen snel omhoog toen het hele publiek er nog één keer vol achter ging staan. Wie anders dan ‘Mister Avanti’ Stefan Hogervorst ging voorop in deze fase, met 2 loepzuivere schoten knalde hij ons naar 20-20. De vuist omhoog en ja, toen hij naar boven keek, stond daar heel het BWD, voor ‘zijn Avanti’.

Helaas konden we de wedstrijd niet in winst omzetten, maar de huid is heel duur verkocht.

Natuurlijk hadden we Manon, Jordi en Nikki er heel graag bij gehad. Maar ‘wat als’ telt niet, en wat deden hun vervangers Floor en Arie het geweldig goed. Wij zijn trots op onze spelers en op deze club. Wie denkt dat de tranen bij spelers na afloop een teken zijn van opgeven of een gevallen doek, hebben het mis. Deze spelers gaan er week in week uit vol voor en strijden keer op

keer voor betere resultaten.

Dat de steun van het BWD daarbij een beslissende factor kan zijn, spreekt voor zich. Ik denk niet alleen dat de spelers, maar jullie als publiek ook hebben genoten van de sfeer en wedstrijd, dus de BWD is here to stay, toch!?

We willen iedereen dan ook vragen om het stokje op te pakken. Géén eenmalige reünie, maar een doorstart, op weg naar een zinderend slot van de zaalcompetitie. Te beginnen aanstaande zaterdag om 19.15u in de Viergang tegen AW/DTV. De kampioen van de hoofdklasse A van vorig jaar en Ereklasser in de veldcompetitie, moet het dit zaalseizoen doen met een plek in de middenmoot. Een sterk en ervaren team waar we weer alles op alles tegen moeten zetten om voor de punten te strijden en daar hebben wij jullie bij nodig.

Daarom roepen we heel de club op om er zaterdag weer te staan, voor heel Avanti. Zet de Viergang weer op z’n kop en ga staan, als je Avanti bent!

Marrien en Niels