Welkom op de website van Avanti! In dit artikel kun je nieuwe functionaliteiten van de website terugvinden.

Avanti vindt het belangrijk met haar tijd mee te gaan en hier hoort ook een moderne website bij. Met nieuwe handigheidjes en een fris design.

Mobiele apparaten als uitgangspunt

Steeds meer bezoekers (53%!) van onze website gebruiken voor een websitebezoek een mobiel apparaat. Belangrijk uitgangspunt voor de nieuwe website is dan ook dat deze op mobiele apparaten goed te gebruiken is. De nieuwe website is responsive opgebouwd: dit betekent dat de website automatisch meeschaalt naar het formaat van het apparaat van de bezoeker. Ideaal dus als je op het veld even snel het laatste Avantinieuws op je telefoon wilt checken.

Fris design

Bij een nieuwe website hoort ook een nieuw fris design. Avanti heeft goede fotografen en de nieuwe website biedt ook meer ruimte om mooie foto’s in te voegen. Zoals in de slider op de homepage waarmee belangrijk nieuws extra onder de aandacht wordt gebracht. Ook de foto’s bij de 3 ingangen (nieuws, wedstrijdverslagen en activiteiten) geven een goed ‘beeld’ en een quick preview van het bijbehorende artikel.

Opnieuw inschrijven voor de nieuwsbrief

Een goede trekpleister van onze website is altijd onze ‘Het Blad’ pagina geweest. Dit is na de homepage de meest bezochte pagina. De betrokkenheid van onze leden wordt goed inzichtelijk: iedere zondag zijn er  zo’n 400 – 600 pageviews.

Ook de nieuwsbrief heeft een nieuw uiterlijk gekregen. Belangrijk is wel om je even opnieuw in te schrijven voor de nieuwsbrief, zodat je in ons mailingbestand komt en we je ook per mail op de hoogte kunnen houden.

Korfballeague zorgt voor piek in websitebezoekers

Onze vorige website was toe aan vervanging, maar heeft zijn diensten de afgelopen jaar goed bewezen. Zoals in onderstaande afbeelding te zien is, is het aantal bezoeken op de website per maand afgelopen jaren redelijk constant gebleven. Duidelijk is wel de piek die de ‘road to the korfballeague piek’ laat zien.

Dat belooft nog wat komend jaar nu we onze bezoekers beter tot dienst kunnen zijn door de nieuwsartikelen in te delen in categorieën. Op dit moment is dat bijvoorbeeld alleen Avanti in de pers, maar een categorie speciaal voor de Korfballeague is natuurlijk goed denkbaar én mogelijk.

Nog steeds werk aan de winkel

Het kan zijn dat je tijdens je bezoek op een pagina stuit die nog niet up to date is of waarbij de informatie niet klopt. Het wedstrijdprogramma klopt nog niet (wordt 6 augustus as. definitief) en samen met onze webpartner Onsweb werken we nog aan de laatste bugs en functionaliteiten.

Zo volgen er bijvoorbeeld nog de nieuwe teampagina’s, waarop je snel al het competitienieuws van je poule kunt terugvinden. Nieuw is ook een optie om het aantal doelpunten per speler bij te houden, al is het wellicht leuker om voor sommige teams het aantal strafworpen in te voeren. Blijf de website dus vooral in de gaten houden.

Mocht je nu informatie missen of heb je tips/ideeën, laat het ons dan weten via redactie@avantikorfbal.nl