Avanti | Post Makelaardij pakt de punten in  Barneveld in de laatste fase van de wedstrijd. Het inbrengen van Jordi van Zuidam halverwege de tweede helft bracht de ommekeer. De topschutter van ODIK (Milko van Golberdinge) werd door hem aan banden gelegd en Jordi’s doorbraak in de laatste minuut resulteerde in een vrije kans en doelpunt van Stefan Hogervorst. Eindstand 21-22.

ODIK komt in de veldcompetitie uit in de eerste klasse en presteert daar in de middenmoot. Avanti | Post Makelaardij speelt op het veld twee klassen hoger maar dat verschil was in deze wedstrijd niet zichtbaar. De ploeg uit Pijnacker had het verdedigend lastig met de twee topschutters van ODIK (Melle Smit en de al genoemde Milko van Golberdinge), ze kregen er maar moeilijk vat op. Daarnaast maakte het achterverdedigen de wedstrijd niet echt attractief voor de vele kijkers naar de livestream (heel veel dank aan Wim Wien die zowel de wedstrijd van het 1e als het 2e in Veenendaal heeft gestreamd!!). Aanvallend was Avanti | Post Makelaardij in de eerste aanval te voorspelbaar met een statische rebound waar ODIK gemakkelijk op kon acteren.

Na de 2-2 pakte ODIK de eerste twee doelpuntenmarge naar 4-2. Het was Tom Snaphaan die met twee schoten de stand weer gelijk trok naar 4-4. Maar het waren de schutters aan Barneveldse zijde die zeer trefzeker waren en met vier doelpunten op een rij keek Avanti | Post Makelaardij tegen een 8-4 achterstand aan. Het was ook de fase waarbij het scheidsrechtersduo een aantal tegenstrijdige beslissingen nam. De ene scheidsrechter gaf een strafworp en de ander floot tegelijkertijd voor een aanvallende fout en dan moesten overleggen wat nu de finale beslissing zou worden.  Twee rake treffers van Nikki van Trigt betekende 8-6 maar de ploegen gingen met 9-6 rusten.

Aan de hand van Merijn Sevenhuijsen en Judith Goedendorp kwam Avanti | Post Makelaardij weer terug in de wedstrijd (12-12).  Echter het werd gelijk weer 14-12 en de Pijnackernaren moesten weer in de achtervolging. Na de 15-13 werd Jordi van Zuidam in de verdediging ingebracht om de schotkracht van ODIK te stoppen en dat lukte heel goed. Aanvallend maakte Avanti | Post Makelaardij elke keer de aansluitingstreffer maar kreeg het gat nog niet gedicht, maar je voelde de wedstrijd kantelen. Via Tom Snaphaan en Nikki van Trigt werd het gelijk (19-19). Na de 20-19 maakte Jordi de gelijkmaker en bracht Tom Snaphaan Avanti voor het eerst op voorsprong 20-21. Aan de andere kant werd het toch weer gelijk en de spanning was om te snijden zowel in Barneveld als bij de vele livestreamkijkers. Een prima spelende Jordi van Zuidam was vervolgens beslissend. Zijn doorbraak speelde Stefan Hogervorst vrij die van achter de korf de 21-22 scoorde en Avanti de overwinning bracht. Eindstand 21-22.

Na een zeer moeizame eerste helft (scoringspercentage van maar 9%) is Avanti | Post Makelaardij zeer knap terug gekomen in de tweede helft (scoringspercentage 26%) en blijven geloven in een overwinning. Hard werken en een gouden Jordi-wissel bracht Avanti twee, zeer waardevolle punten! En vergeet vooral niet deze instagram post te bekijken hoe de Avanti-fans de laatste minuten van de wedstrijd in het clubhuis hebben beleefd op het grote scherm.

Doelpunten: Judith Goedendorp (5), Tom Snaphaan (5), Merijn Sevenhuijsen (4), Nikki van Trigt (3), Stefan Hogervorst (2), Jordi van Zuidam (2) en Arie Vingerling.

Foto’s van de wedstrijd zullen zichtbaar zijn op korfbalfoto.nl (Gertrude de Vries).

Verslag Barneveldse Krant

Andere uitslagen:
TOP (A) -DeetosSnel 23-15
Pernix – AW.DTV 19-26
DSC – Fiks 27-20

Programma zaterdag 27 november:
18:30 uur ODIK – Fiks
20:00 uur AW.DTV – TOP (A)
20:00 uur DeetosSnel – Pernix
20:15 uur DSC – Avanti | Post Makelaardij