Avanti | Post Makelaardij moet  het in Barneveld doen zonder Tim van Dorp,  Jordi van Zuidam en Judith Goedendorp terwijl tegenstander ODIK beroep kan doen op twee nieuwe aanwinsten in de selectie. De van De Meeuwen overgekomen  Bas Noordermeer en Jesse Visser.

Gelukkig is de Avanti selectie breed genoeg en onder leiding van een ontketende Vincent van Beek neemt Avanti bij rust een 9-11 voorsprong.  Mooie duels tussen Tom Snaphaan en Milko van Golberdinge. Ondanks de zeer scherpe dekking van Tom komt Milko tot maar liefst 38 schotpogingen in deze wedstrijd.

In de tweede helft blijft Avanti de bovenliggende partij. Na 10 minuten is de stand 14-19.  ODIK komt nog terug tot 19-21.  Maar het zijn dan Nathan met twee treffers en Vincent met twee die Avanti in veilige haven schieten.  19-25 is het dan.  Het slotakkoord is voor ODIK en de eindstand wordt 21-25.

Het laatste Avanti doelpunt is natuurlijk een speciale. Vincent schiet met zijn karakteristieke afstandschot vandaag uit alle standen raak. Hetgeen resulteert in maar liefst 10 treffers. En dat is heel speciaal. Hij treedt hiermee toe tot een iluster groepje schutters.  Vincent is pas de vierde Avantiaan die er in slaagt 10 treffers in een wedstrijd te scoren. En dat zelfs in het tijdperk waar strafworpen ‘zelf’ genomen moeten worden. Een fraaie en verdiende prestatie van Vincent.

De nieuwe ‘club van 10’  :  Rick vd Blink , Jordi van Zuidam, Dé Post en Vincent van Beek

Verder in deze wedstrijd ook het 250e doelpunt voor Tom Snaphaan.

Volgende week een belangrijke thuiswedstrijd tegen GKV/Enomics. Een van de ploegen die zeker mee gaat doen voor de koppositie.  Zaterdag 10 december om 18:30 in de Viergang.

Stats:
Avanti:  25/128(20%)    , Vincent 10/29(34%)
ODIK: 21/109(19%)

Doelpunten: Vincent van Beek (10) Tom Snaphaan (5) Nathan Tuinder (3) Kirsten Tuinder (2) Stefan Hogervorst (2) Nikki van Trigt (2) Merel Knetemann (1)

Uitslagen:
De Meeuwen 1 – GKV | Enomics 1 15 – 23