Onverwacht was het zeker niet, maar wel erg verdiend. De E1 heeft het kampioenschap nu écht binnen. Vandaag speelde het team tegen ODO.

Eerlijk is eerlijk: ODO deed het veel beter dan de 1ste wedstijd. Nu was deze ploeg ook compleet en was er een leuke wedstrijd te zien. De E1 zette de tegenstander in de hele wedstrijd steeds goed onder druk waardoor zij niet de bal goed wegkregen. Dit haalde wel het tempo uit de wedstrijd; tempo wat onze kanjers juist graag in hun spel willen leggen.

Maar duidelijk was dat het kampioenschap heel erg verdiend was. Al snel in de wedstrijd kwam de E1 op voorsprong en die kwam niet meer in gevaar.

Een kampioenswedstrijd met veel publiek langs de lijn. Spookie was helaas niet in de gelegenheid, maar er waren 2 andere mascottes. Papa’s, mama’s, opa’s en oma’s en zussen waren in grote getalen naar Maasland gegaan. En opnieuw waren ze trots op hun kanjers en de trainers.

Nogmaals: het team verdedigde strak. Doordat ODO de bal niet makkelijk kon gooien, ging er veel tijd verloren die niet ingezet kon worden om te aanvallen. En dan toch 10 scoren is gewoon heel netjes. Mooie afstandschoten, doorlopen, ga zo maar door. Dan is het gewoon verdiend om 1ste te worden.

In de eigen kantine wachtte een speech van Tanja, kregen de kinderen eindelijk de medaille om de nek en onder ‘We are the Champions’ ging de kampioenstaart er wel in.

Nu nog lekker doortrainen en dan naar de zaal. Dan gaat de E1 wat hoger spelen; goed om meer tegenstand te krijgen. Daar leer je ook veel van! En wij weten zeker dat er dan ook mooie wedstrijden in het verschiet liggen.

Spelers en coaches: wekelijks genieten wij van jullie enorme inzet. Ga zo lekker door. En via deze weg ook de felicitaties voor de E2. Wekelijks trainen de teams samen: super om dan ook samen kampioen te zijn!