Oorspronkelijk stonden er oefenwedstrijden tegen DeetosSnel op het programma. Door een misverstand konden deze echter niet doorgaan. Gelukkig was er nog een gaatje bij TOP zodat er toch geoefend kon worden.

Zware omstandigheden in Sassenheim. Bloedheet, rond de 30 graden, en in de volle zon. Geen verkoelende wind.

Bij TOP is de selectie nog in volle gang, maar bij Avanti is de selectie rond.  Jordi, Stefan, Vincent, Tim ,Tom Snaphaan , Nikki, Judith, Merel, Floor en Kirsten. Tom is er overigens niet bij in verband met een enkelblessure.

Avanti 2 legt een heerlijke wedstrijd op de mat. Bij vlagen wordt er heel goed gespeeld. Het plezier spat er vanaf en wat een talent zit er in deze groep. Aanvallend is er veel dreiging.  Opvallend is ook de fitheid van de spelers. Veel scores ook in de breedte. De eerste 8 doelpunten komen van verschillende spelers.  Bij rust is het 6-6.  De tweede helft is voor Pim. Met sterk spel en maar liefst 4 treffers loodst hij Avanti naar een verrassende 9-12 winst op Ereklasser TOP.

Veel aanvallende dreiging van Josan

Doorbraak Marlon

Pim uitblinker in de tweede helft, 4 treffers

Avanti 1 pakt na de sterke wedstrijd van het 2e gelijk door.  Binnen 5 minuten staat er 0-5 op het scorebord.  Na een sterke eerste helft gaat Avanti met een 7-13 voorsprong aan de thee. In de tweede helft kan Avanti het echter niet volhouden. Merel en Judith zorgen nog wel voor de 14e en 15e treffer voor 8-15.  Maar daarna is het over.  Komt het door de warmte of is het gewoon concentratieverlies ? TOP komt langzaam dichterbij en steekt 5 minuten voor het einde van de wedstrijd Avanti voorbij. Eindstand 20-19.

Doelpunten 1: Judith (4), Tim en Merel (3), Nikki-Jordi-Vincent -Floor (2), Kirsten (1)

Doelpunten 2:  Pim, Danielle, Ruben, Nathan, Marlon, Josan, Yvette, Lars

Ook bij Vincent straalt het plezier er weer vanaf.

Judith weer scherp, topscorer met 4 treffers

Jordi tegen Nick Pikaar, een van de weinigen die zijn club trouw bleef. Het grote lengteverschil betekent zeker niet dat Nick alle rebounds pakt

Kijk nog even naar AvantiTV waar de trainers vertellen over de selectieprocedure