Onder zeer winderige en natte weersomstandigheden behaalde Avanti | Post Makelaardij een eenvoudige overwinning op ONDO in ’s Gravenzande.  Na een 6-11 voorsprong bij de rust liepen de Pijnackernaren eenvoudig weg naar 6-17. ONDO scoorde de tweede helft (met wind mee) maar eenmaal bij de 7-17 waarna Avanti de eindstand op 7-20 bracht.

Het was voor Avanti | Post Makelaardij de eerste competitiewedstrijd van de voorjaarscompetitie. Voor tegenstander ONDO was het de tweede wedstrijd, nadat het twee weken geleden van Achilles in Den Haag had verloren (22-13). Avanti komt deze competitie uit in de HK-006, waarbij de kampioen promoveert naar de Ereklasse, de nummers 2 en 3 in de Hoofdklasse blijven en de nummer 4 naar de Overgangsklasse degradeert. De tegenstanders van Avanti | Post Makelaardij kwamen in de veld najaarscompetitie uit in de Hoofdklasse (ONDO 2e en Excelsior 3e) en de Overgangsklasse (Achilles werd daar kampioen).

Avanti | Post Makelaardij begon deze wedstrijd met Amy Peper en Ruben Louwerse in de basis en zij speelden beiden een goede wedstrijd. Zoals eigenlijk iedereen bij Avanti | Post Makelaardij. ONDO (G) was deze zaterdag een maatje te klein ondanks het feit dat de opening van de wedstrijd nog in het voordeel was van de ploeg uit ’s Gravenzande (2-0). Met een run van zes doelpunten achter elkaar stelde de ploeg van Henk Jan Post en Mena Kuhuwael orde op zaken (2-6). Aanvallend had Avanti de rebound goed verzorgd en kon regelmatig herhalen. Met de wind in de rug was het lekker schieten. De marge van vier verschil bleef tot de 5-9 waarna Lars Molijn en Vincent van Beek het gat groter maakten. Met een ruststand van 6-11 zochten beide ploegen de warme kleedkamers op.

In de tweede helft speelde Avanti | Post Makelaardij met de wind tegen en werden de kansen meer aan de achterkant van de korf gezocht. En ook dat ging de ploeg prima af. Met weer een run van zes doelpunten achter elkaar kwam de stand op 6-17 en was de wedstrijd helemaal gespeeld. ONDO scoorde acht minuten voor tijd nog het enige doelpunt van de tweede helft waarna Nathan Tuinder, Floor Munnik en Lars Molijn de eindstand op 7-20 brachten.  Een prima start van deze voorjaarscompetitie. Over twee weken wacht de derby tegen Excelsior in eigen huis (4 mei om 15.30 uur).

Doelpunten: Lars Molijn(6), Vincent van Beek (4). Amy Peper (3), Floor Munnik (2), Tom Snaphaan (2), Ruben Louwerse, Nikki van Trigt en Nathan Tuinder

Andere uitslagen:
6 April:
Achilles (Hg) – ONDO (G)  22-13

20 April:
Excelsior – Achilles (Hg)  11-10

Stand:

Programma zaterdag 4 mei:
15.30 uur Avanti | Post Makelaardij – Excelsior

Lars Molijn (goed op schot deze middag) scoort de 6-14 uit een strafworp:

Floor Munnik scoort uit een vrije bal de 7-19:

Even dachten we dat de KNKV deze wedstrijd als risicowedstrijd had geclassificeerd met agenten op het veld, maar het bleek Jordi van Zuidam te zijn die even kwam kijken naar zijn teamgenoten: