Pijnacker – Op de seizoensafsluitende barbecue van de selectie heeft Judith Goedendorp haar teamgenoten laten weten na de zomer niet terug te keren in het blauw-wit van Avanti/Post Makelaardij. Van teleurstelling kon ondanks deze verrassende mededeling echter geen sprake zijn: ‘Juud’ is namelijk in blijde verwachting.

Dat het grootse afscheid van Stefan Hogervorst op 17 juni jl. tegen DOS (W) ook haar afscheid was, kon ze op dat moment nog met niemand delen. Iets wat haar zwaar viel. “Het was heel emotioneel om het geheim te houden”, aldus de vijf seizoenen geleden van Valto overgekomen scherpschutter.

De knuffel bij de wissel van Stefan krijgt met dit nieuws van Judith een dubbel zo emotionele lading

Judith Goedendorp maakte op 8 september 2018 haar debuut in de Pijnackerse hoofdmacht tegen DSC, waarin ze direct tweemaal doel trof. In totaal speelde ze 104 wedstrijden in het eerste, waarin ze in totaal 260 keer scoorde.

De laatste twee treffers van het seizoen, blijken nu ook de laatste uit handen van Judith, die hier toch een soort van staande ovatie krijgt

Alwin hielp Judith destijds met de Postbus verhuizen van De Lier naar Pijnacker.

Haar opengevallen plaats zal volgend seizoen worden ingevuld door een oude bekende: Yona Peper. Een jaar geleden vertelde Yona nog aan AvantiTV toe te zijn aan een nieuwe uitdaging bij Sporting Delta, maar die transfer bracht de zus van Amy niet de gehoopte spelvreugde terug. “Mijn motivatie was verdwenen. Stoppen vond ik een te grote stap en daarom hoopte ik bij Sporting Delta het plezier terug te vinden”, legt Yona nu uit. “Gaande weg kwam ik er echter achter dat het niet aan Avanti lag, maar meer aan de verplichtingen”, waardoor ze het seizoen in Dordrecht niet afmaakte en ongemerkt weer elke zaterdag bij Avanti te vinden was.

Bloemen voor Yona voor haar terugkeer in de selectie

Henk-Jan Post had haar al eerder gevraagd weer bij de selectie aan te sluiten, maar dat verzoek kwam nog te vroeg. En dus lag korfballen in een vriendenteam in het verschiet. Tot Henk-Jan een aantal weken terug een tweede poging waagde. “Hij vertelde me in vertrouwen dat er een dame zou stoppen, zonder me te vertellen om wie het zou gaan en wat de reden van het stoppen was. Toen ben ik er opnieuw over gaan nadenken en heb ik besloten die kans toch wel te willen pakken. De tijd heeft mijn motivatie teruggebracht.”

Rest ons op dit moment niets anders dan Judith en Ron namens Avanti/Post Makelaardij van harte te feliciteren met die nieuwe geluk! En Yona natuurlijk: welkom terug!