De Avanti | Post Makelaardij  selectie heeft in Leiden goede zaken gedaan.   Tegen Pernix werden beide wedstrijden eenvoudig gewonnen. En vreemd genoeg ook met dezelfde uitslag: 18-32.

Het 2e gaf al het goede voorbeeld met de ruime overwinning waarna Avanti 1 in hun wedstrijd doorpakt en Pernix in de eerste helft al op een onoverbrugbare achterstand  van 9-19 zet.  In de aanval starten Jordi , Merel, Nikki van Trigt en Vincent. In de verdediging  Floor Munnik, Judith , Stefan  en Tom Snaphaan ( volgens de livestream  commentator van Pernix overigens Tom Spanhaan genoemd ).

Vooral Vincent heeft geen mededogen met  zijn vrienden van Pernix,  Maar liefst 6 treffers uit 12 pogingen voor Vincent in de eerste helft. Hij zal er toch niet weer 10 in gaan schieten?  En de 4 op 8 van Stephan is natuurlijk ook niet mis. Waarbij de 3e treffer van al weer zijn 900e in Avanti shirt is. Bij de rust is het maar liefst 9-19 in het voordeel van Avanti. En die enorme voorsprong is te danken aan een enorm reboundoverwicht en een schotpercentage van maar liefst 30%.

In de tweede helft gaat het helaas een  stuk minder. Het niveau van de wedstrijd zakt naar een bedenkelijk niveau.  De doelpuntenproductie aan Avanti kant valt helemaal stil en Pernix kan zelfs een paar scores op rij maken.  Maar goed, nog geen man overboord bij 14-21. En gelukkig begint de scherpte daarna weer wat terug te komen. Maar de 10 aantikken zoals tegen ODIK zal Vincent niet meer lukken. Avanti speelt de wedstrijd lekker uit tot 18-32. Uiteindelijk toch wel knap want meer dan 30 doelpunten komt niet heel vaak voor.  Nathan en Lars pakken in de slotfase ook nog wat speelminuten  mee.

Dit waren al weer de laatste wedstrijden van dit jaar. Helaas is de wedstrijd van medekoploper Swift niet doorgegaan in verband met een grote brand in Middelburg.  De eerstvolgende wedstrijd is  pas weer op 14 januari. En dat is dan gelijk de topper tegen Swift.  Tot 14 januari in de Viergang !

Doelpunten: Vincent van Beek (8) Stefan Hogervorst (5) Judith Goedendorp (5) Tom Snaphaan (4) Nikki van Trigt (3) Jordi van Zuidam (3) Floor Munnik (2) Merel Knetemann (2)

Stats:
Avanti 32/125 (26%)    Vincent 8/20 (40%)
Pernix 18/97 (19%)

Uitslagen: