De eerste competitiewedstrijd van de C4 zit erop. Vorige week hadden we tijdens de oefenwedstrijd tegen de C2 geen schijn van kans. Maar deze week stond er een hele andere ploeg in het veld. Het team streed weer flink voor elkaaren probeerde met elkaar een doelpunt te maken.

De C4 is dit seizoen de D3 van vorig seizoen. Met uitzondering dat Ellemijn geplaatst is in de C2; Nathan heeft deze lege plek opgevuld. Ellemijn: succes bij de C2 en laat zien wat je vorig jaar allemaal hebt geleerd!

Eerste helft

De eerste helft van de wedstrijd was een beetje onwennig. We leken een beetje geïmponeerd door de snelheid van rondspelen van Phoenix. En al vrij snel keken we tegen een 3-0 achterstand aan. Dit was te wijten aan matig verdedigen (teveel rechtop staan en soms ook ongeconcentreerd), slecht uitwerken van de bal van de verdediging naar de aanval. En daardoor kwamen we telkens onder druk te staan. In de aanval liepen we niet voor elkaar, waardoor het moeilijk was om de vrije persoon te vinden. Gelukkig had Phoenix het vizier niet op scherp staan, waardoor het “slechts” 3-0 stond.

Na de 3-1 zag je weer een beetje hoop gloren in de ogen van de spelers van de C4. Een goede uitslag leek toch te kunnen lukken. Een schepje erbovenop met het uitverdedigen, waardoor veel ballen werden onderschept. En er werd goed voorverdedigd bij de lijn, waardoor Phoenix niet zo makkelijk de bal naar de aanval kon brengen. Ook verdedigend wist de C4 wat ze moesten doen.

Bij de rust stond het dan ook 3-2 en waren er weer genoeg kansen om een positief resultaat binnen te slepen.

Tweede helft

In de tweede helft ging de C4 lekker door met waarmee ze in de eerste helft geëindigd waren. Hard werken voor en met elkaar, veel ballen onderscheppen en verdedigend ook geconcentreerd zijn. Al snel kwamen we weer op 3-3 en konden beide ploegen weer opnieuw beginnen. Phoenix was de eerste die scoorde, maar daarna nam Avanti de regie. Door 2 doelpunten stond het ineens 4-5 in ons voordeel! Helaas wist Phoenix daarna weer 2 keer de korf te vinden, waardoor we weer tegen een achterstand aankeken.

Door een doorloopbal wisten we uiteindelijk nog gelijk te maken. In de laatste minuut was het nog even spannend, omdat Phoenix een terechte strafworp kreeg, maar deze gelukkig miste.

Tevreden

De C4 kan tevreden terugkijken op deze wedstrijd. Behalve het eerste gedeelte van de eerste helft, toen was het matig. Maar daarna speelden ze een goede wedstrijd. Door hard te werken werd langzaam maar zeker de regie overgenomen en kon de C4 weer het vertrouwde spelletje spelen. Nu kwamen de meeste ballen wel aan, in tegenstelling tot hetgeen de C4 had laten zien in de oefenwedstrijd tegen de C2.

Binnenkort zullen we kijken of we iets andere accenten aan kunnen brengen, waardoor we meer mogelijkheden krijgen om tot scoren te komen. Dit wordt de komende weken de uitdaging. Ook verdedigend moeten we geconcentreerder worden, waarbij je als speler zelf het voortouw moet hebben. De coach hoeft dit niet te zeggen. Het is dan ook heel belangrijk om bij elke training met volledig inzet en concentratie te trainen en niet te veel met andere dingen bezig te zijn, met het idee elke keer weer beter te worden. Het lijkt nu soms wel een kippenhok tijdens de training.

Succes de komende week met trainen en dan gaan we zaterdag weer kijken of we ons weer een beetje ontwikkeld hebben.

René
Een trotse coach