Tegen nummer laatst Rohda kon Avanti | Post Makelaardij eindelijk weer het zoet van een overwinning in de competitie proeven. Na een 7-11 voorsprong bij de rust werd met eenzelfde doelpuntenverschil van vier de eindstand van 18-26 bereikt.

Rohda sprong in Amsterdam uit de startblokken en schoot met scherp in de eerste minuten en kwam op een 3-0 voorsprong. Maar dit hielden de Amsterdammers niet vol, mede door de verdedigende druk van Avanti | Post Makelaardij. De eerste aanval met aanvoerder Jordi van Zuidam weer een volle wedstrijd van de partij draait goed en scoort makkelijk. De tweede aanval heeft het lastiger omdat Rohda per aanval wisselt van verdedigende tactiek (wel/niet achterverdedigen).

Bij 4-4 hadden de Pijnackernaren de stand weer gelijk getrokken en na de 6-4 pakte Avanti met een run van maar liefst zeven doelpunten een ruime 6-11 voorsprong. Bij een 7-11 stand zochten beide ploegen de kleedkamers op. In de tweede helft sloeg Avanti bij 8-12 weer toe, ditmaal met een run van vijf doelpunten naar 8-17. De ruime voorsprong gaf de coaches Marrien Ekelmans en Niels van der Steuijt de gelegenheid om spelers/speelsters met een lichte blessure te vervangen. Een mooie kans voor Floor Munnik, Yona Peper, Arie Vingerling en Nathan Tuinder om zich weer in de kijker te spelen. Voor Nathan Tuinder was het zijn debuut in de hoofdmacht. Dit seizoen overgekomen uit de A1 ontpopt hij zich in Avanti 2 bij tijd en wijle als een ware scherpschutter.

Arie Vingerling en Nathan Tuinder klaar voor invalbeurt
Debuut van Nathan Tuinder in hoofdmacht Avanti | Post Makelaardij.

Over en weer scorend eindigde de wedstrijd in een 18-26 overwinning voor Avanti | Post Makelaardij. Twee punten in de tas mee terug naar Pijnacker. Punten die in ieder geval gepakt moesten worden en de ploeg het nodige zelfvertrouwen geven voor de beslissende wedstrijden in de komende weken. Aanstaande zaterdag komt TOP uit Arnemuiden op bezoek in sporthal De Viergang. De ploeg kan de steun van BWD en het Avanti-publiek goed gebruiken. Zorg dat je er vocaal bij bent!

Doelpunten: Jordi van Zuidam (6), Judith Goedendorp (4), Linda van der Zijden (4), Stefan Hogervorst (3), Merijn Sevenhuijsen (3), Floor Munnik (2), Tom Snaphaan (2), Jitte Janssen en Yona Peper.

Met dank aan Edwin Kroeze voor scoreverloop en samenvatting wedstrijdverloop.

Foto-credits: Kirsten Tuinder

Andere uitslagen:
HKC (Ha) – AW.DTV 21-24
TOP(A) – Nieuwerkerk 26-31
KCC – Fiks 23-20

Programma zaterdag 25 januari:
16:45 uur Fiks – HKC (Ha)
19:15 uur Avanti | Post Makelaardij – TOP(A)
19:30 uur Nieuwerkerk – Rohda
20:00 uur AD.DTV – KCC