Sterke pot van Avanti tegen koploper Rohda. Werd Avanti in de thuiswedstrijd in de tweede helft nog overklast, nu is het andersom. Avanti speelt een dijk van een tweede helft en ondanks het missen van maar liefst 4 stippen toch nog een ruime 14-18 overwinning.

Avanti begint met Tom , Angelo, Judith en Manon voor de korf. In het andere vak Nikki Klijn, Linda, Jordi en Stephan.

Linda weer in de basis

De beginfase is voor Rohda. Na de openingstreffer van Judith neemt Rohda snel een 3-1 voorsprong. Daarna is het Avanti echter . Twee fraaie afstandtreffers van Angelo en een van Jordi brengen Avanti weer op voorsprong. De ploegen blijven daarna bij elkaar tot de rust, Rohda gaat met een kleine voorsprong ( 9-8 ) naar de thee. Ondertussen heeft Avanti in de eerste helft twee stippen en een aantal vrije doorbraken gemist.

Lekker windje…..

De tweede helft is volledig voor Avanti.  Rohda komt er niet meer aan te pas. Ook in de tweede helft een tweetal gemiste stipjes, maar dat kon Avanti prima hebben. Na 9-8 bij rust komt Avanti al weer snel op voorsprong. Een strafworp van Tom en twee fraaie vanaf de achterlijn van Steef. En na deze 9-11 voorsprong lijkt het verzet van Rohda al snel gebroken. Veel emotie in en langs het veld maar Taco Poelstra krijgt zijn ploeg niet meer aan de gang. Avanti loopt uit na maar liefst 11-18 met nog 5 minuten te spelen. Pas kan kan Rohda de korf weer vinden. Maar de wedstrijd is natuurlijk al lang gespeeld. Eindstand 14-18.

Nikki en Rick in de tweede helft speelminuten

Mooi om te zien dat de ploeg een flinke stap gemaakt heeft en er met Avanti rekening gehouden moet worden de tweede helft van de veldcompetitie.  Twee weekjes rust nu weer en 11 mei thuis tegen Tweemaal Zes.

Doelpunten:  Stefan (3) Jordi (3) Tom (3) Judith (2) Angelo (2) Nikki K (2) Manon (1)  Linda (1) Nikki  T (1)

En Nikki weer 100%, 2 keer geschoten – 2 keer raak !

Uitslagen:
DSC – SDO/Blijwerkt 24-19