Avanti | Flexcom heeft de eerste overwinning van dit veldseizoen binnen. Na gelijke spelen tegen DSC en Tweemaal Zes mocht de ploeg van Marrien Ekelmans en Niels van der Steuijt nu het zoet van de overwinning proeven. Tegen nummer laatst SDO uit Kamerik was Avanti | Flexcom duidelijk de betere ploeg. De Pijnackernaren speelden een hoger tempo en kwamen tot veel meer kansen. Na een ruststand van 5-7 drukte Avanti | Flexcom in de tweede helft het krachtsverschil ook in doelpunten uit. Eindstand 10-16. Niet alleen de overwinning gaf reden tot juichen maar ook het vertoonde spel en het feit dat de nieuwe vakkensamenstelling aanvallend voor veel meer en langdurig gevaar zorgde. Beide vakken kwamen tot evenveel doelpunten.

Avanti | Flexcom had veel reden tot juichen deze wedstrijd

De eerste aanval startte zeer sterk. In een hoog tempo spelend en veel druk gevend regende het kansen in de Avanti-aanval. Bij SDO was de bal meestentijds na één schot alweer een reboundprooi voor Avanti. Tom Snaphaan was duidelijk in zijn element in de nieuwe vakkensamenstelling, er ging zeer veel dreiging van hem uit. En dat resulteerde in de 0-1 en de 0-2 beiden uit een doorloop gescoord.

Tom Snaphaan scoort hier de 0-1.
En de 0-2 van Tom Snaphaan in beeld
Lekkere start van de eerste aanval. De jonkies on fire!

Het was dat Avanti | Flexcom vervolgens iets te enthousiast verdedigde waardoor SDO via twee strafworpen weer langszij kon komen en van afstand ook op een 3-2 voorsprong kwam. Via Angelo van der Hout werd het gelijk (3-3). En na de 4-3 egaliseerde Rick van den Blink uit een doorloop (4-4).

Rick van den Blink op weg naar de 4-4
Rick van den Blink na de 4-4 uit een doorloop

De 5-4 van SDO zou de laatste voorsprong van het team uit Kamerik zijn. Het was Avanti | Flexcom dat het heft in haar handen nam en de wedstrijd ging domineren. Met drie doelpunten op een rij via Angelo van der Hout, Rick van den Blink en Stefan Hogervorst werd een 5-7 stand bij rust bereikt.

Pracht doelpunt van Stefan Hogervorst naar de 5-7.
En ook nu weer reden tot juichen, ditmaal bij Rick van den Blink en Stefan Hogervorst

Omdat Avanti | Flexcom in de tweede helft meer gecontroleerd verdedigde werden er minder standaard situaties weggegeven. De Pijnackernaren bleven aanvallend de druk naar binnen houden en er waren kansen te over. Na de 5-8 van Tom Snaphaan uit een strafworp en de 6-8, breidde Avanti de marge verder uit. Een karakteristiek doelpuntje van Nikki van Trigt vlakbij de korf en een afstandsschot van Rick van den Blink en de marge was vier doelpunten verschil.

Nikki van Trigt weer ouderwets gevaarlijk rond de korf.

Na de 7-10 werd de voorsprong verder uitgebreid door Judith Goedendorp (afstand) en tweemaal Stefan Hogervorst (mooie combinatie met Rick van den Blink en een slimme doorloop).

Rick van den Blink is er weer eens langs…….
….en Stefan Hogervorst heeft de combinatie fraai afgerond.

Jordi van Zuidam kwam vervolgens nog in het veld voor Rick van den Blink en wist na de 8-14 van Tom Snaphaan een leep balletje onder de korf te scoren (mooie one-hander).

One-hander van Jordi van Zuidam naar de 8-15.

In de slotfase plaatste coach Marrien Ekelmans nog een volledige vakwissel. Lisanne Bosma, Meike Noorlander, Brend Dingenouts en Ruben Louwerse kwamen de eerste aanval aflossen. En wat is dan mooier om dan als vak ook nog even te scoren. De eer was weggelegd voor Ruben Louwerse die vanuit de rebound de eindstand op 10-16 bracht. Deze overwinning smaakt naar meer. Tot nu toe zijn de punten alleen in uitwedstrijden behaald. Aanstaande zaterdag speelt Avanti | Flexcom thuis tegen Sporting Delta. Het zou mooi zijn als dan de eerste punten in een thuiswedstrijd behaald konden worden.

Ruben Louwerse maakt de 10-16
Het was het thema van deze wedstrijd: Avanti | Flexcom heeft alle reden tot juichen. Prima pot en twee welverdiende punten.

Doelpunten: Tom Snaphaan (4), Rick van den Blink (3), Stefan Hogervorst (3), Angelo van der Hout (2), Judith Goedendorp, Ruben Louwerse, Nikki van Trigt en Jordi van Zuidam.

Foto’s (** deze kunnen niet zonder toestemming van de fotograaf op andere sites gepubliceerd worden)

Andere uitslagen:
DSC – Rohda 15-15
Sporting Delta – Fiks 14-17
Tweemaal Zes – TOP(A) 14-23

Programma zaterdag 20 oktober:
15.00 uur Rohda – Tweemaal Zes
15.30 uur Fiks – SDO/Blijwerkt