In de laatste wedstrijd van het seizoen 2018-2019 kwam Avanti | Flexcom wederom tot een overwinning. Een sterke tweede helft van het veldseizoen met tien punten uit zes wedstrijden bevestigt de groei die het team aan het doormaken is. Ondanks het feit dat Avanti het beste van het spel had in de eerste helft ging het met een 8-4 achterstand de rust in. Het ontbrak aan scherpte in de afronding. Het inbrengen van Rick van den Blink bracht Avanti in de tweede helft over het dode punt heen en de scoringspercentages gingen omhoog. Waar de eerste aanval in de eerste helft maar tot één doelpunt kwam, waren de rollen in de tweede helft omgedraaid. Avanti’s eerste aanval scoorde achtmaal na de rust en maakte daarmee het verschil. Tien minuten voor tijd was de stand gelijk getrokken (13-13) en bleef de ploeg uit Pijnacker geduldig aanvallen. In de eindfase had Avanti nog een paar gelukkige ballen gemaakt maar de overwinning was gezien het vertoonde spel verdiend. Eindstand 15-17.

Door deze overwinning eindigt Avanti | Flexcom op een keurige derde plaats, met tien punten uit zes wedstrijden behaald na de zaal en zeven punten uit acht wedstrijden voor de zaal. TOP uit Arnemuiden wint in een wedstrijd met weinig doelpunten van DSC, wordt kampioen en promoveert naar de Ereklasse. Voor SDO/Blijwerkt en Tweemaal Zes is het avontuur in de Hoofdklasse over want zij degraderen naar de Overgangsklasse. Meervogels/Fisica en Swift Middelburg uit de westelijke regio zijn kampioen geworden in de Overgangsklasse en die zien we volgend seizoen in de Hoofdklasse.

Doelpunten: Tom Snaphaan (4), Angelo van der Hout (3), Linda van der Zijden (3), Nikki van Trigt (2), Jordi van Zuidam (2), Rick van den Blink, Judith Goedendorp en Stefan Hogervorst.

Andere uitslagen:
DSC – TOP (A) 11-13
Tweemaal Zes – Rohda 17-14
SDO/Blijwerkt – Fiks 21-20

Eindstand Hoofdklasse B:

Met dank aan Edwin Kroeze voor de wedstrijdstatistieken en analyse.