Avanti | Post Makelaardij opende het seizoen met een uitwedstrijd tegen Sporting Delta. Waar het seizoen 2018/2019 werd afgesloten in Dordrecht, werd het nieuwe seizoen nu geopend op hetzelfde sportpark aan de Gravensingel. Met het vertrek van Rick van den Blink en Nikki Klijn was een aantal nieuwe gezichten te zien in de hoofdmacht van Avanti | Post Makelaardij. Merijn Sevenhuysen (overgekomen van Fortuna/DeltaLogistiek) en Jitte Janssen (overgekomen van DeetosSnel) hebben een plek in het eerste bemachtigd.

Het openingsduel van Avanti | Post Makelaardij in de Hoofdklasse B was een fysiek harde, maar faire wedstrijd. De Pijnackernaren startten goed met veel variatie in de aanval en dat resulteerde in een 0-3 voorsprong door doelpunten van Merijn Sevenhuysen, Nikki van Trigt en Manon Ballings. Verdedigend werd veel pressing gegeven op de spitsen van Sporting Delta. En Stefan Hogervorst stond zijn mannetje in de rebound tegen Ruben Datema. Avanti |Post Makelaardij vergat in de eerste helft verder uit te lopen en na 27 minuten was de stand weer gelijk (5-5). De eerste aanval stond lange tijd droog. Dankzij twee afstandsschoten van Tom Snaphaan ging Avanti met een twee doelpunten voorsprong de rust in (5-7).

In de tweede helft werd het spel meer verlegd en daardoor kwamen de Pijnackernaren tot goede kansen. Halverwege de tweede helft wist Avanti de voorsprong uit te breiden naar vier verschil na doelpunten van Manon Ballings, Nikki van Trigt en Merijn Sevenhuysen (9-13). Toch kwam Sporting Delta drie minuten voor tijd nog akelig dichtbij (14-15), maar Merijn Sevenhuysen en Stefan Hogervorst loodsten Avanti | Post Makelaardij in veilige haven. Eindstand 14-17.

Een mooie en belangrijke start van het seizoen maar er zijn nog genoeg zaken die verbetering behoeven. En dat is alleen maar een mooie uitdaging om met deze jonge ploeg elke week beter te worden. Winstpunt deze middag was dat er een hecht team stond dat voor elke bal wilde strijden en dat er over heel veel schijven gescoord werd. Zaterdag 14 september staat de eerste thuiswedstrijd tegen kampioensfavoriet Groen Geel uit Wormer op het programma. Een mooie krachtmeting om te zien waar de ploeg van Marrien Ekelmans en Niels van der Steuijt staat in haar ontwikkeling.

Doelpunten: Tom Snaphaan (4), Merijn Sevenhuysen (3), Nikki van Trigt (3), Manon Ballings (2), Stefan Hogervorst (2), Jordi van Zuidam (2) en Jitte Janssen.

Overige uitslagen:
SKF-DSC 7-16
Fiks – Dalto/Klaverbladverzekeringen 15-20
Groen Geel – Swift(M) 20-12

Programma zaterdag 14 September:
15:30 uur DSC – Fiks
15:30 uur Dalto/Klaverbladverzekeringen – SKF
16:00 uur Avanti | Post Makelaardij – Groen Geel
17:45 uur Swift (M) – Sporting Delta

Met dank aan Mario van der Hout voor de foto’s en Edwin Kroeze voor het scoreverloop en de wedstrijdanalyse.