Een zeer ruime 8-18 overwinning voor Avanti | Post Makelaardij in Dordrecht na een 1-8 voorsprong bij de rust. De basis voor deze overwinning werd gelegd in de verdediging, De Pijnackernaren gaven Sporting Delta heel veel druk op de buitenkant en er werd goed voorverdedigd. Avanti wist dat Delta het dan lastig krijgt en dat bleek ook. Na de 1-1 bleef de ploeg uit Dordrecht namelijk bijna een half uur droog staan. Avanti | Post Makelaardij maakte deze middag als collectief de doelpunten en er werd hard voor elkaar gewerkt en geduldig naar de kansen gezocht.

Het was een speciale wedstrijd voor Jitte Janssen en Merijn Sevenhuysen, je kon het bijna een thuiswedstrijd voor ze noemen. Beide inwoners van Dordrecht waren goed aanwezig in het scoreverloop. Vooral Merijn schoot de tweede helft van afstand met scherp. Maar ook voor Nikki van Trigt was het een memorabele wedstrijd. Ze had sinds januari geen officiele wedstrijd meer gespeeld. En met haar doelpunt op 1-7 scoorde ze haar 250e carrieredoelpunt uit 179 wedstrijden. En zij behoort nu ook tot de club van 250 en is na Fenna van Leeuwen de meest scorende dame van Avanti 1.

Nikki van Trigt scoorde met de 1-7 haar 250e doelpunt in Avanti 1.

Avanti | Post Makelaardij had Sporting Delta verdedigend goed in de tang en kon daardoor na de 1-1 een grote voorsprong nemen. Een ruststand van 1-8 is ongekend voor Hoofdklasse begrippen. En na de rust pakte het team van coaches Tom Kalkman en Henk Jan Post zelfs door naar 1-11. Die marge van tien doelpunten verschil werd vast gehouden tot het einde en daarmee eindigde de wedstrijd in 8-18. Een lekkere start van de competitie met twee overwinningen uit twee wedstrijden. Komende zaterdag komt Groen Geel/IJskoud de Beste naar Pijnacker. Een ploeg van een ander kaliber en een mooie testcase om te kijken waar het team staat in de ontwikkeling.

Doelpunten: Merijn Sevenhuysen (5), Tom Snaphaan (3), Stefan Hogervorst (2), Jitte Janssen (2), Nikki van Trigt (2), Linda van der Zijden (2), Floor Munnik en Arie Vingerling

Andere uitslagen:
Meervogels/Fisica – Rohda 22-9