Mena, Henk Jan en Peter hebben een mooie groep gesmeed

Avanti | Post Makelaardij is de veldcompetitie uitstekend gestart in Dordrecht tegen Sporting Delta.  Een mooie zwaar bevochten 14-17 overwinning die  het resultaat is van een teamprestatie van deze mooie groep. Want wat hebben Mena, Henk Jan en Peter een mooie groep om mee te werken. En laat ik heel eerlijk zijn. Toen er vorig jaar maar liefst negen spelers afscheid namen van Avanti heb ik af en toe stiekem wel eens gedacht, hoe moet dat volgend seizoen allemaal opgevuld worden. Achteraf blijken het zinloze gedachtes. Er staat een groep met ervaring, talent en iedereen is bereid voor elkaar te werken. En dat is ook duidelijk te zien in het veld, waar het plezier van het spel afspat. Wat natuurlijk ook meehelpt is dat de oudgedienden, iedereen weet dan wel wie ik bedoel, voorop gaan in de strijd en er van slijtage niet veel te merken is. Wat verder opvalt is de fitheid van de hele selectie. Er is duidelijk hard gewerkt. Enige minpunt vandaag is de afwezigheid van Tom Snaphaan in verband met een enkelblessure. Sinds zijn debuut in 2018 heeft Tom maar liefst 82 wedstrijden onafgebroken gespeeld. Saillant detail is dat zijn laatste wedstrijd ook uit tegen Sporting Delta was. Maar zoals Tom zelf zegt “Ik ga zo snel mogelijk  een nieuwe serie starten”.

Terug naar de wedstrijd(en). Het 2e redde het eerder net niet tegen Sporting Delta. Ondanks een voorsprong in de tweede helft wordt er met 17-15 verloren.   Dan het 1e dat start met voor de korf Vincent, Jordi, Floor en Judith. In de verdediging maken Stefan, Tim, Merel en Nikki hun opwachting. De doelpunten in de eerste helft vallen ondanks het prachtige windstille weer niet makkelijk.  Zeker voor Sporting Delta.  Floor, Vincent en Tim (2) zorgen voor een 0-4 voorsprong na een kwartier spelen.  De eerste treffer van het nieuwe seizoen is voor Floor.  De eerste voor Sporting Delta valt pas na een kwartier door Senna Roggeveen. Avanti blijft in het restant van de eerste helft de bovenliggende partij.  De 0-4 van Tim trouwens  is een juweeltje, een one hander uit een doorloop op ruime afstand van de korf.  Jordi en Angelo van der Hout, dit seizoen spelend voor Sporting Delta, vechten verbeten duels uit. Het is prachtig om te zien hoe deze ras verdedigers elkaar proberen uit te schakelen.  Avanti loopt in de eerste helft  verder uit naar 2-7. In de slotfase van de eerste helft komt Sporting Delta nog sterk terug. Een door Avanti gemiste stip bij 5-7 helpt ook niet mee. De volgende bal aan de andere kant valt wel. We gaan in plaats van met 5-8 rusten met 6-7.

Na de rust zorgen Tim, Nikki en Floor al snel voor een 7-10 voorsprong. En deze voorsprong blijft de hele tweede helft in stand tot de 14-17 eindstand. Voor het laatste kwartier komt Lars in het veld. Stefan is licht geblesseerd en Vincent verhuist naar het andere vak. Een wissel die goed uitpakt want Sporting Delta slaagt er niet in dichterbij te komen.  Kortom een mooie start van de veldcompetitie en dit smaakt naar meer !  Uiteindelijk komen 8 van de 9 spelers tot scoren. Verassend genoeg alleen clubtopscorer Stefan ( 886) niet.

Volgende week de eerste thuiswedstrijd tegen Fiks.

Doelpunten:  Tim (4) Judith (3) Vincent (3) Floor (3) Jordi (1) Merel (1) Nikki (1) Lars (1)

Uitslagen:
Fiks – HKC 18-22
Tempo – DOS(W) 18-17
De Meervogels – DeetosSnel  16-19

Stand:

Mooie duels tussen Jordi en Angelo

Tom aan de kant met een enkelblessure

Tim topscorer met 4

Geweldige wedstrijd van Floor die duidelijk een stap gemaakt heeft dit seizoen. Hier versiert zij een stip.

Stippie van Vince, op dreef of hij nooit is weggeweest

Lars, sneller dan zijn schaduw