Vanavond heeft het bestuur een groot aantal door het kabinet vastgelegde maatregelen doorgesproken om ervoor te zorgen dat onze jeugdleden het korfballen meer of min kunnen hervatten.

Er is inmiddels een schrijven van de gemeente binnen met een aantal do’s en don’ts en we verwachten dit weekend van de KNKV een protocol specifiek op korfbal toegespitst (goedgekeurd door het RIVM). De komende dagen zal de TC alvast werken aan diverse planningen, er zal gekeken worden naar hoe het terrein klaar te maken volgens de richtlijnen die we nu al weten en we gaan inventariseren welke hulp we waarbij nodig hebben.

We zetten in om zo snel mogelijk, vanaf 29 april, te starten met de trainingen voor de DEF-jeugd. Dat valt en staat natuurlijk met of de planningen die we nu maken ook daadwerkelijk binnen het protocol passen.

Dinsdagavond 28 april is er weer een vergadering gepland om de puntjes op de i te zetten. Communicatie over of inderdaad op 29 april de eerste trainingen mogelijk zijn, welk team op welke dag traint en welke richtlijnen er gevolgd moeten worden vindt pas plaats na die vergadering, uiterlijk woensdag 29 april voor 16.00 uur.

De trainingen voor de ABC-jeugd hebben in verband met de 1,5 meter afstand maatregelen wat meer voeten in aarde en die zullen pas vanaf 5 mei kunnen starten.

Alvast een oproep:
Wij zijn op zoek naar mensen die 1 avond in de week als toezichthouder aanwezig willen zijn op het Avanti-terrein. Je kan je aanmelden bij Cindy van Wijk: cindy@avantikorfbal.nl

En als laatste willen we onderstaande punten nu al met jullie delen:
-we bieden vrijblijvend de gelegenheid om met je team weer een beetje te trainen of een balletje te schieten. Deelname is uiteraard vrijwillig.
-kaders zijn we nog aan het uitwerken, maar deze uitgangspunten liggen al vast: geen ouders op het terrein en bij klachten thuisblijven.

We vragen nog even jullie geduld. Meer details volgen begin volgende week!

Blijf gezond en we kijken er naar uit dat de velden binnenkort weer gevuld zijn met kinderen, ballen en korfen!

Het bestuur van Avanti/Post Makelaardij